قیمت خودرو تا ۴۵ درصد رسما گران تر شد

ژیوار

هنوز یک هفته هم از بالا رفتن قیمت ارز نگذشته که قیمت خودرو هم به صورت رسمی بالا رفت. اول سایپا با قیمت های جدیدی که نشان می‌دهند خودرو حداقل ۱۴درصد گران تر شده، مشتریان را شگفت زده کرد و بعد هم ایران خودرو !

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، از روز دوشنبه بازار خودرو با رشد قیمتی مواجه شد و قیمت خودروها تا دیروز به طور متوسط ۹ میلیون تومان افزایش یافتند. بعد اطلاعیه‌ای از سوی کارخانه سایپا منتشر شد که نشان می‌داد محصولات این شرکت که در آبان ۱۴۰۰ تحویل مشتریان می‌شوند، بر اساس قیمت های جدید کارخانه و با افزایش ۱۴ تا ۱۷ درصدی محاسبه خواهند شد.

به این ترتیب خریداران ساینا دنده ای باید حدود ۱۲۰ میلیون و ٨٤٦ هزار تومان بپردازند که این قیمت بیش از ١۶ میلیون و ١٩٧ هزار تومان بالاتر از قیمت قبلی این خودروست. ساینا S هم حالا با افزایش ٢٢ میلیون و ٢٥٩ هزار تومانی خود به قیمت ١۶۴ میلیون و ٧٩۵ هزار تومان به دست مشتری می‌رسد.

آن طور که از اطلاعیه تازه شرکت سایپا مشخص است، شاهین جی با ۱۷.۱ درصد افزایش، پرچمدار بیشترین رشد قیمتی در میان خودروهای سایپا است و کوییک اوتوماتیک پلاس با رشد ۱۴.۲ درصدی قیمت، کمترین کاهش را نشان می‌دهد.

دریان سفر امید

قیمت جدید دیگر خودروهای سایپا نیز از این قرار است:

کوییک دنده‌ای :١۶٢ میلیون و ٨٠٩ هزار تومان (٢١ میلیون و ٧۴٨ هزار تومان گران تر)

کوییک S : ١٧٨ میلیون و ٧٩٢ هزار تومان (٢٣ میلیون و ٧٩٧ هزار تومان گران تر)

شاهین : ٣۴١ میلیون و ١٩٧ هزار تومان (۴٩ میلیون و ٣٢۵ هزار تومان گران تر)

کوییک R با گیربکس معمولی : ١٧٢ میلیون و ۴٨٣ هزار تومان ( بیش از ۲۳ میلیون تومان گران تر)

کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک : ٢۶۵ میلیون و ۶٢٠ هزار تومان (بیش از ۳۳ میلیون تومان گران تر)

اخبار حوزه خودرو را دنبال کنید:

۲۰۶ و افزایش ۴۵ درصدی

شرکت کنندگان در بیست و پنجمین مرحله فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو باید خود را برای جهشی قیمتی بزرگ آماده کنند؛ در حال حاضر قیمت ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۹ از ۲۳۹ میلیون تومان در آخرین روز هفته گذشته به ۲۴۱ میلیون تومان رسید و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز در همین مدت کوتاه ۵ میلیون تومان گران شده و ۲۵۶ میلیون تومان قیمت خورده است.

به این ترتیب قیمت رانا پلاس ۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۲۶۵ و ۲۷۸ میلیون تومان شد؛ پژو ۲۰۷ اتومات نیز به  ۴۵۹ میلیون تومان رسید.

ظاهرا کمترین میزان افزایش قیمت در بین محصولات ایران خودرو مربوط به دنا توربو پلاس دنده ای مدل ۱۴۰۰ است که از ۴۳۵ میلیون تومان در پنجشنبه گذشته به ۴۴۰ میلیون تومان رسیده است.

افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در شرایطی انجام شد که دیروز، شرط ترهین یک ساله سند خودروهایی که پیش از این به فروش رسیده بودند، لغو شد. به خاطر تشدید نوسانات قیمتی و رشد روزانه قیمت‌ها در بازار خودرو در حال حاضر قیمت ها در سایت های خرید و فروش خودرو به صورت توافقی ذکر شده و برخی نمایشگاه ها قیمت خودرو را از سایت ها نیز بالاتر درج کرده‌اند.

البته شتاب افزایش قیمت ها در بازار خودرو باعث تعجب نمایشگاه داران نیز شده است؛ ظاهرا وزارت صمت با ارائه مجوز افزایش قیمت به سایپا و ایران خودرو ، به دنبال کاهش زیان این دو خودرو ساز بزرگ و ساماندهی بازار خودروست. هرچند که به نظر می‌رسد این قیمت‌ها اوضاع را آشفته‌تر کنند.

مرتبط با : ایران خودروسایپا
نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “قیمت خودرو تا ۴۵ درصد رسما گران تر شد

  1. وحید گفته:

    با سلام. مشکلی نیست. وظیفه ملت همیشه در صحنه هست که هزینه ضرر و بودجه شرکت ایران خودرو و سایپا و تمامی دولت ها رو بپردازد. ما می‌توانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز