قیمت جهانی طلا دوباره اوج گرفت

لست سکند

با افزایش دوباره نگرانی‌های ناشی از تبعات اقتصادی همه‌گیری ویروس کرونا قیمت طلا در معاملات بازارهای جهانی افزایش یافت.

به گزارش کاماپرس، به طور کلی پس از همه‌گیری ویروس کرونا در جهان این بیماری بر تمامی ابعاد اقتصادی کشورهای جهان تاثیرات چشمگیری داشته است که در این میان بازار طلا و ارز نیز از تاثیر تبعات این بیماری جان سالم به در نبرده است. در حال حاضر قیمت جهانی طلا با شیوع ویروس کرونا و انتشار خبرهای امیدوارکننده از ساخت واکسن این ویروس در طی چند روز گذشته نوسانات زیادی داشته است.

تبعات اقتصادی ناشی از پاندمی کرونا در کشورهای تعیین کننده قیمت طلا باعث شد که بار دیگر بهای این فلز گرانبها تغییرات جدیدی را تجربه کند. به همین ترتیب در روز چهارشنبه قیمت‌طلا در بازارهای جهانی خرید و فروش طلا با افزایش روبرو شد. حال باید دید که آیا این روند افزایش قیمت در بازارهای جهانی تا کجا پیش خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس‌طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۷۴۷ دلار و ۱۹ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۷۵۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.

راز آسمان پایتخت

دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ در این باره گفت: آنچه بانک مرکزی آمریکا در چند ماه آینده انجام خواهد داد، کاملا مهم خواهد بود و مطمئنا پاول اشاره کرده که نرخ‌های بهره برای یک مدت قابل پیش بینی نزدیک صفر خواهد ماند.

بازارها اکنون منتظر انتشار جزئیات نشست سیاست پولی کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا هستند که روزهای ۲۸ و ۲۹ آوریل برگزار شد.

 

 

تاثیر کاهش نرخ سود بانک‌ها بر سرمایه‌گذاری‌طلا در آمریکا

بانک مرکزی آمریکا به منظور حمایت از اقتصاد در برابر تبعات سنگین شیوع ویروس کرونا، نرخ‌های بهره را نزدیک صفر نگه داشتند و میلیاردها دلار به اقتصاد تزریق کرده است.

نرخ‌های بهره اندک معمولا هزینه نگهداری طلا را کمتر کرده و به جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند می افزاید.

بر اساس گزارش رویترز، خوش بینی اولیه نسبت به ساخت واکسن بیماری کووید ۱۹ پس از این که یک وب سایت اخبار پزشکی آن را ناکافی اعلام کرد، ضعیف شد و به سقوط بازارهای سهام آمریکا منجر شد و تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی امن را تقویت کرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز