قیمت تارا در سال 1400 چقدر است؟

طبق اعلام رضا شیوا رئیس شورای رقابت، قیمت خودرو در سه ماه اول سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا می‌کند. با این اوصاف قیمت خودرو جدید تارا که امسال به مشتریان تحویل داده می‌شود، چقدر گران تر از سال گذشته است؟

به گزارش کاماپرس، سال گذشته شورای رقابت قانونی تصویب کرد که هر سه ماه یک بار خودروسازان با توجه به یک فرمول خاص در تولید و البته آمار تورم که از طرف بانک مرکزی اعلام می‌شود،‌می‌توانند قیمت محصولات خود را افزایش بدهند. البته به گفته شیوا این افزایش قیمت در ۶ ماه دوم سال ۹۹ اتفاق نیفتاده است، اما قیمت خودرو قطعا در سه ماه اول سال ۱۴۰۰ بیشتر می‌شود.

رئیس شورای رقابت در این باره می‌گوید: برای تصمیم گیری قیمت خودرو در سه ماه اول سال 1400، منتظر تورم بخشی هستیم تا بانک مرکزی آن را مشخص کند و در نهایت بر اساس تورم بخشی قیمت خودرو نیز تغییر می‌کند و قطعا در این سه ماه افزایش قیمت خواهیم داشت.

در سه ماه پایانی سال 99 که مجوز افزایش قیمت ندادیم، نه اینکه تورم نداشتیم بلکه حدود 14 درصد تورم داشتیم اما به دلیل اینکه سه ماه قبل افزایش 30 درصدی داشتیم، تورم 14 درصد سه ماه پایانی سال را اعمال نکردیم.

قیمت تارا در سال ۱۴۰۰ چقدر گران می شود؟

آریاک سفر

خودرو تارا یکی از خودروهایی است که در سه ماه اول سال گران تر می شود. با این حال هنوز قیمت نهایی این خودرو اعلام نشده است و خیلی از حواله داران نمی دانند در زمان تحویل چه مبلغی باید واریز کنند.

شیوا درباره قیمت تارا به باشگاه خبرنگاران می گوید: هنوز مشخصاتی از تارا به دست ما نرسیده و باید اطلاعات آن به دست ما برسد و بعد آن اطلاعات را به کلینیک خودرو می فرستیم. قیمت خودروهای جدید توسط متخصصان حرفه ای مشخص می شود که در نهایت نظرشان را به شورا می فرستند و شورا آن را تایید می کند.

اما فعالان بازار معتقدند بر اساس پیش فروش اخیر ایران خودرو ، مبلغ پیش پرداختی تارا دنده ای ۱۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و پیش پرداخت تارا اتومات ۱۹۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شد.

اما با توجه به اصل دریافت حداکثر ۵۰ درصد قیمت مبنای خودرو در روز ثبت نام، بسیاری قیمت پایه تارا دنده‌ای را ۲۸۷ میلیون تومان و قیمت تارا اتوماتیک را ۳۸۵ میلیون تومان بر اساس شرایط زمستان ۱۳۹۹ اعلام کردند. اما اگر طبق قانون شورای رقابت ۲۵ درصد به مبلغ خودرو اضافه شود ممکن است قیمت خودرو تارا دنده ای در سال ۱۴۰۰ بیشتر از ۶۰ میلیون تومان و قیمت خودرو تارا اتوماتیک بیشتر از ۸۰ میلیون تومان افزایش داشته باشد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : ایران خودرو
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز