قیمت آپارتمان در منطقه یک تهران متری چند؟

ژیوار

بررسی آمارهای بانک مرکزی حکایت از آن دارد که قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه یک تهران به طور متوسط به بیش از 50 میلیون تومان رسیده است.

به گزارش کاماپرس، با وجود آن که گرانی مسکن در تهران بیداد می کند اما این گرانی به صورت یکدست در نواحی و مناطق مختلف پایتخت مشاهده نمی شود و برخی مناطق رشد قیمت بیشتری را نسبت به دیگر مناطق تجربه کرده اند.

در بین مناطق مختلف تهران منطقه یک که از دیرباز منطقه اعیان نشین پایتخت بوده بیشترین افزایش قیمت را داشته و منطقه 18 که از مناطق جنوبی و پرتراکم تهران به شمار می رود کمترین رشد قیمت را به خود دیده است.

جزئیات متوسط قیمت آپارتمان در منطقه یک و منطقه 18

بر اساس گزارش بانک مرکزی که خبرآنلاین آن را بازنشر کرده درمیان مناطق 22 گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل 507.9 میلیون ریال به منطقه یک و کمترین آن با 104.1 میلیون ریال به منطقه 18 تعلق داشته است. ضمنا ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب 102.8 و 81.5 درصد افزایش نشان می دهد.

دریان سفر امید

ضمن آن که برآوردهای  بانک مرکزی در شهریورماه سالجاری بیانگر آن است که در این ماه، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 242.9 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 5.1 و 91.7 درصد افزایش یافته است.

همچنین در شهریورماه امسال تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ، به 8.5 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 6.8 درصد کاهش و 203.7 درصد افزایش نشان می‌دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار مسکن، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک مرکزی
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز