قرعه کشی سورن پلاس جذاب‌ تر است یا قرعه کشی دنا ؟

لست سکند

یازدهمین فروش فوق العاده گروه صنعتی ایران خودرو را می توان نوعی بخت آزمایی نامید که در آن متقاضیان سه خودرو دنا، سورن پلاس و رانا پلاس به دنبال خودرو دلخواه خود هستند اما در این بخت آزمایی پرتقاضا، قرعه کشی سورن پلاس برای متقاضیان جذاب تر است یا دو محصول دیگر ایران خودرو؟

به گزارش کاماپرس، ایران خودرو برای یازدهمین پیش فروش خود سه خودرو در نظر گرفته که دو خودرو از این سه خودرو یعنی سمند سورن پلاس و رانا پلاس، با تغییراتی نسبت به مدل های قدیمی تر روبرو شده اند و ظاهرا باید متقاضیان به آنها رغبت نشان دهند اما بررسی نظرسنجی های انجام شده در شبکه های اجتماعی و کانال های خودرویی حکایت از آن دارد که این دو خودرو نسبت به دنا – محصول دیگری که در این قرعه کشی پیش فروش می شود – از متقاضیان کمتری برخوردارند.

نگاهی به قیمت دنا در بازار و قیمت مصوب دنا در این پیش فروش از بالاتر بودن تعداد متقاضیان دنا در این قرعه کشی گره گشایی می کند. می دانیم که خودروی دنا در این قرعه کشی از نوع دنای معمولی یا همان دنا تیپ 1 است که در پنج رنگ شامل سفید، مشکی، خاکستری متالیک، خاکستری و نقره‌ای به قیمت نزدیک به 150 میلیون تومان به منتخبان قرعه کشی فروخته می شود.

سود 108 میلیونی برندگان خوش شانس دنا

بررسی قیمت ها در بازار خودرو نیز نشان می دهد دنا تیپ 1 سفید رنگ که مشتری پسندترین رنگ دنا در بازار است ، 256 تا 258 میلیون تومان قیمت گذاری می شود و رنگ های دیگر این خودرو نیز حدود 250 میلیون تومان قیمت دارند. به این ترتیب سود برندگان قرعه کشی دنا از خرید این خودرو حدود 100 تا 108 میلیون تومان برآورد می شود.

راز آسمان پایتخت

برندگان رانا پلاس چقدر سود می کنند؟

در بین خودروهای این قرعه کشی تفاوت قیمت مصوب کارخانه و بازار رانا پلاس از همه کمتر است. این خودرو در قرعه کشی مرحله یازدهم فروش فوق العاده ایران خودرو به قیمت حدود ۱۷۹ میلیون 500 هزار تومان به متقاضیان واگذار می شود و این درحالیست که قیمت رانا پلاس در بازار حدود 225 تا 227 میلیون تومان است. بنابراین برندگان قرعه کشی رانا پلاس حدود 47 میلیون تومان از خرید خود سود می کنند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

برندگان قرعه کشی سورن پلاس کمتر از برندگان دنا سود می کنند

سمند سورن پلاس هنوز در بازار کشف قیمت دقیق نشده اما با توجه به قیمت سمند سورن که 230 میلیون تومان است، برآوردها از قیمت 250 تا 255 میلیون تومانی سمند سورن پلاس در بازار حکایت دارد. طبق اطلاعیه ایران خودرو سمند سورن پلاس در چهار رنگ سفید، مشکی ، آبی کبود و خاکستری متالیک به قیمت قطعی حدود ۱۸۸ میلیون و 500 هزار تومان به متقاضیان پیش فروش می شود. بر این اساس سود منتخبان قرعه کشی سورن پلاس حدود 66 میلیون و 500 هزار تومان برآورد می شود.

با این اوصاف روشن است که سود برندگان قرعه کشی دنا از برندگان قرعه کشی سورن پلاس و رانا پلاس بیشتر است و در نظر سنجی هایی که در شبکه های اجتماعی و کانال های تخصصی خودرو نیز انجام شده ، متقاضیان شرکت در قرعه کشی دنا با فاصله زیاد از دو خودرو دیگر بیشتر هستند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “قرعه کشی سورن پلاس جذاب‌ تر است یا قرعه کشی دنا ؟

  1. افشین گفته:

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    سورن پلاس و رانا پلاس هنوز در بازار کشف قیمت نشده اند چون یک عدد سند آزاد در کشور وجود ندارد!
    دنا درست است که سند در رهن است ولی با خرید و فروشهای مدل های پایین تر کشف قیمت شده است!
    برای سورن پلاس و رانا پلاس هنوز عرضه و تقاضایی در بازار وجود ندارد! و هیچ خرید و فروشی انجام نمی شود که ملاک قیمت باشد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز