فهم جامعه ایرانی از نگاه حمزه نوذری

لست سکند

کتاب جامعه شناسی و فهم جامعه ایران با زیرعنوان دیدگاه آرایش مناسب بین جامعه مدنی، دولت و اقتصاد برای بار سوم به چاپ رسید.

به گزارش کاماپرس، در کتاب جامعه‌شناسی و فهم جامعه ایران نویسنده به شرح دیدگاه نظری میان جامعه مدنی، دولت و اقتصاد (بازار) پرداخته است که با توجه به تفاوت آرایش‌های بین این سه حوزه پژوهشی ابزار سودمندی را برای فهم جامعه ایران و تحولات آن نمایان می‌کند.

فراز و فرودهایی که هر جامعه در مسیر رشد و پیشرفت طی می‌کند، باید در جلوه‌ای از  سیر تکاملی یک ملت بین جامعه مدنی، دولت و اقتصاد تفسیر شوند. در این کتاب تحولات تاریخی و سیاسی ایران همواره با این سه محور مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

این کتاب در قالب 6 فصل نگارش شده است. عناوین فصل‌ها به این شرح است «جامعه مدنی همان بازار است»، «رویکرد استبداد ایرانی»، «آرایش جامعه مدنی، دولت و اقتصاد»، «مبانی دیدگاه آرایش‌های مختلف بین جامعه مدنی دولت و اقتصاد»، «آرایش مناسب بین جامعه مدنی دولت و اقتصاد در ایران» و «تاملی مجدد در دیدگاه آرایش‌های مختلف بین جامعه مدنی دولت و اقتصاد».

راز آسمان پایتخت

حمزه نوذری، عضو هیأت علمی گروه آموزشی جامعه شناسی دانشگاه خوارزمی است. «مفاهیم اساسی جامعه شناسی کار و شغل»، «منفعت» و «گفتمانی دیگر از توسعه در ایران» کتاب‌هایی هستند که پیش از این توسط نوذری تالیف و ترجمه شده‌اند.

کتاب جامعه شناسی و فهم جامعه ایران در زمستان سال 1400 توسط انتشارات مروارید برای بار سوم با تیراژ 330 جلد به چاپ رسید. قیمت پشت جلد این کتاب 80  هزار تومان است.

انتهای پیام

مرتبط با : نشر مروارید
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز