فنس چیست و چه کاربردی دارد؟

لست سکند

فنس یا توری حصاری، یکی از محصولات پرکاربرد در صنایع مختلف است که معمولاً به عنوان یک وسیله حفاظتی از آن یاد می‌شود. این توری، مقاومت بسیار زیادی داشته و از انواع مفتول‌های روکش‌دار یا گالوانیزه تولید می‌شود.

به گزارش کاماپرس، توجه به نوع کاربرد و جنس فنس در هنگام خرید بسیار اهمیت دارد. فنس‌های فولادی مقاومت و طول عمر زیادی دارند؛ اما به دلیل قیمت بالایی که دارند، چندان گزینه مناسبی برای حصارکشی باغ یا محوطه خانه چندان نخواهد بود. مجموعه آهن تخفیف معتبرترین مرجع برای دریافت اطلاعات مربوط به قیمت و اخبار بازار آهن‌آلات، مشاوره‌های رایگان و خرید محصولات فولادی است. این مجموعه در زمینه تولید انواع توری نیز فعالیت می‌کند. در ادامه، به بررسی بیشتر انواع فنس و کاربرد آن پرداخته می‌شود.

مشخصات فنس

مفتول‌های به کار رفته در فنس‌ها به صورتی بر روی هم قرار می‌گیرند که چشمه‌های الماس‌مانند بزرگ و کوچک را تشکیل می‌دهند. انواع مختلف توری‌های حصاری در سایزها و مدل‌های مختلفی تولید می‌شود. توری‌هایی که از جنس فولاد ضدزنگ یا گالوانیزه هستند، حدود 50 سال عمر می‌کنند؛ در مقابل، فنس‌هایی که با پلی اتیلن ساخته می‌شوند عمر کوتاهی داشته و برای حصارکشی‌های موقت کاربرد زیادی دارند. جنس فولادی فنس‌ها در برابر خوردگی مقاومت کمتری نسبت به جنس گالوانیزه دارند. توری‌های گالوانیزه با روکش pvc نیز تولید می‌شوند که هم به لحاظ مقاومت و هم از نظر قیمت در سطح بسیار بالایی نسبت به دیگر انواع توری حصاری قرار دارند.

مفتول‌های به کار رفته در فنس به سه حالت دو سر قلاب، دو سر پیچ و یک سر قلاب و یک سر پیچ به یکدیگر بافته می‌شوند. حالت دو سر پیچ کاربرد بیشتری داشته و برای حمل کردن نیز بسیار مناسب هستند.

راز آسمان پایتخت

چشمه توری چیست؟

با بافته شدن دو سر سیم‌های مفتولی، شبکه‌هایی به شکل دایره، لوزی، شش ضلعی، متوازی‌الاضلاع و… به وجود می‌آید که چشمه توری نام دارد. یکی از عوامل مهم در قیمت‌گذاری توری، نوع چشمه‌های آن است. در واقع، هر چقدر که این چشمه‌های بزرگ‌تر باشند، قیمت فنس ارزان‌تر خواهد بود؛ چرا که مفتول کمتری در ساخت آن به کار رفته است.

عوامل دیگری مانند نوع مفتول، ضخامت مفتول و ارتفاع توری در تعیین قیمت انواع فنس تاثیرگذار است.

کاربرد فنس

رایج‌ترین کاربرد توری‌های حصاری برای حصارکشی محوطه زمین‌های ورزشی، دیوارهای خانه و ویلا، زمین‌های کشاورزی، مناطق نظامی و حفاظت شده است. فنس‌ها برای حفاظت از نیروگاه‌ها و دکل‌های مخابراتی نیز کاربرد زیادی دارند.

توری‌هایی که روکش pvc دارند برای زمین‌هایی که آب زیاد، شور یا آهکی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند. در محیط‌هایی که مواد شیمیایی و اسیدی وجود دارد نیز از این نوع فنس استفاده می‌شود.

فنس کشی زمین چگونه انجام می‌شود؟

پیش از انجام فنس کشی، ابتدا باید متراژ دقیق زمین مشخص شود. برای این کار کافیست تا پس از به دست آوردن اندازه طول و عرض زمین، اندازه‌ها را با هم جمع کنیم. در مرحله بعدی، باید ارتفاع حصارکشی را تعیین کرد. نکته‌ای که در اینجا باید در نظر گرفت این است که لوله‌های فلزی حصار در هنگام نصب حدود نیم متر زیر زمین دفن می‌شوند. بنابراین، برای محاسبه ارتفاع حصار باید نیم متر به طول پایه‌های آن اضافه کرد.

پس از انجام محاسبات، نوبت به خرید توری حصاری، لوله فنس و در صورت لزوم، سیم خاردار می‌رسد. انتخاب نوع توری و لوله کاملاً بستگی به هدف حصارکشی دارد. اگر هدف از حصارکشی، جلوگیری از ورود حیوانات است، بهتر است تا از توری‌های حصاری با بافت ریز استفاده شود.

بهترین فاصله برای نصب پایه‌های فنس حدود 3 الی 4 متر است. پس از تعیین محل‌های کاشت پایه فنس باید چاله‌های نیم متری حفر کرد. پایه‌ها به وسیله بتن در زمین قرار می‌گیرند و برای اینکه پایه‌ها کاملاً صاف در زمین کاشته شوند، بهتر است پیش از ریختن بتن با کمک قلوه سنگ آن‌ها را صاف کرد.

در مرحله آخر، فنس کشی صورت می‌گیرد و توصیه می‌شود تا پیش از اقدام به این کار حدود یک هفته برای خشک شدن بتن صبر کرد. لازم به ذکر است که توری حصاری باید به کمک مفتول به پایه‌ها وصل شوند.

انتهای پیام

 

 

مرتبط با : آهن تخفیف
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز