عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟ + جزئیات

لست سکند

یک مسافر عادی اگر در سال ۱۴۰۰ سه بار از کشور خارج شود، باید حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عوارض خروج از کشور بپردازد.

به گزارش کاماپرس، وزارت اقتصاد عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۰ را اعلام کرده است. براساس اعلام وزارت امور اقتصاد و دارایی و به موجب قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، عوارض خروج از کشور برای یک مسافر عادی برای بار اول در سال ۴۰۰ هزار تومان، بار دوم ۶۰۰ هزار تومان و بار سوم ۸۰۰ هزار تومان است.

یعنی یک مسافر اگر در سال ۱۴۰۰ سه سفر خارجی داشته باشد باید حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فقط به عنوان عوارض خروج از کشور پرداخت کند.  در سال ۹۹ عوارض خروج از کشور برای سفر اول ۲۶۴، برای سفر دوم ۳۹۶ و برای سفر سوم ۵۲۸ هزار تومان در تمام مرزها بود.

این عوارض برای زائران حج تمتع و عمره برای بار اول ۱۳۲ هزار تومان، برای بار دوم ۱۹۸ هزار تومان و برای بار دوم ۲۶۴ هزار تومان است. زائران عتبات عالیات برای عوارض سفر هوایی به این شهرها در سفر اول ۳۷ هزار و ۵۰۰ و در سفرهای بعدی ۴۵ هزار تومان می پردازند. اما در سفرهای زمینی این مبلغ در سفر اول ۱۲ هزار و ۵۰۰ و در سفرهای بعدی ۱۵ هزار تومان تعیین شده است.

عوارض خروج از کشور برای مرز نشینان در بار اول ۷۵ هزار تومان، برای بار دوم ۶۰۰ هزار تومان و برای بار سوم هم ۸۰۰ هزار تومان است. به گزارش دنیای اقتصاد ورزشکاران تیم های ملی با مجوز وزارت ورزش و جوانان برای بار اول، دوم و سوم مبلغ ۲۶۴ هزار تومان می پردازند.

راز آسمان پایتخت

لازم به ذکر است مبلغ عوارض خروج از کشور برای تمام مرزها، شامل مرزهای زمینی، هوایی و دریایی است.

همچنین طبق مفاد دستورالعمل اعلام شده، شعب از دریافت وجوه یاد شده از طریق فیش نقدی خودداری می کنند و مراجعان باید عوارض خروج از کشور را درگاه‌ها و کانال‌های پرداخت الکترونیکی پرداخت کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟ + جزئیات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز