عرضه خودرو در بورس کالا؛ راهی برای حذف رانت

لست سکند

عرضه پژو 207 در بورس کالا آغاز عرضه دیگر خودروهای پر تیراژ در این بازار است که به گفته مسئولان متقاضیان خرید می‌توانند به جای ثبت‌نام در قرعه‌کشی خودرو موردنظر را از این بازار خریداری کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از تسنیم، طبق وعده‌های دولت قرار است قیمت‌گذاری دستوری کنار گذاشته شود و افزایش روند عرضه خودرو در بورس کالا نشانگر حذف سیایت قیمت‌گذاری دستوری است زیرا سود حاصل از تولید به خودروساز و سهامدار می‌رسد.

حذف قیمت‌گذاری دستوری به دنبال عرضه خودرو در بورس کالا

بررسی آمارها نشان می‌دهد که قیمت کالا در بورس بر اساس نظام عرضه و تقاضا مشخص خواهد شد که این امر مسئولان را متوجه کنارگذاشتن قیمت‌گذاری دستوری می‌کند تا شرکت‌های تولید، زیان‌ده نشوند.

پس از عرضه فولاد، سیمان، شیشه و دیگر محصولات اکنون خودرو نیز وارد بورس کالا شده تا قیمت‌ها واقعی‌سازی شوند. گفتنی است حتی تایر خودرو نیز برای احیای این صنعت و سود واحدهای تولیدی قصد ورود گسترده به بورس را دارد.

راز آسمان پایتخت

طی روزهای گذشته نیز خودرو پژو 207 در بورس کالا عرضه شد که مردم از آن استقبال قابل توجهی کردند تا جاییکه برای هزار دستگاه خودرو پژو 207، حدود 5 هزار و 900 تقاضا به ثبت رسیده بود. این خودرو در بورس کالا با قیمت تمام شده 391 میلیون تومان به فروش رسید در حالی‌که همین خودرو در بازار آزاد 440 میلیون تومان قیمت دارد، این موضوع اختلاف قیمت حدود 50 میلیون تومان بازار با بورس کالا را نشان می‌دهد. کارشناسان معتقدند عرضه و استمرار خودرو در بورس کالا در مدت کوتاهی سبب تعادل بازار خواهد شد.

معامله در بازار بورس به صورتی است که خریداران با آگاهی نسبت به سایر قیمت‌ها با یکدیگر رقابت خواهند کرد که همین امر سبب حذف رانت در این بازار خواهد شد.

انتهای پیام

مرتبط با : بورس کالای ایران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز