عرضه اولیه 100 درصد از سهام پرسپولیس و استقلال در فرابورس

براساس مصوبه هیأت عالی واگذاری سرخابی ها و به گفته وزیر ورزش قرار است که 100 درصد از سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در فرابورس عرضه شود اما سوال اینجاست که این واگذاری از جنس عرضه اولیه خواهد بود؟

به گزارش کاماپرس، خردادماه سالجاری وزیر ورزش و جوانان از واگذاری سهام دو باشگاه محبوب پایتخت تا سه ماه آینده خبر داد و بنا به اعلام مسئولان سازمان خصوصی سازی در واگذاری سهام سرخابی ها قرار بود که ۱۰ درصد از سهام این دو باشگاه‌ برای کشف قیمت در بورس و ۵۰ درصد به شرکت‌های سهامی عام با حداقل ۱۰ هزار سهامدار و ۴۰ درصد دیگر به تعاونی‌های سهامی و فراگیر کل کشور واگذار ‌شود، به عبارتی تمامی سهام این دو باشگاه عرضه می شود و دیگر وزارت ورزش و جوانان درصدی از سهام سرخابی ها را نخواهد داشت.

تاکید وزیر ورزش بر عرضه اولیه 100 درصد سهام 

وزیر ورزش و جوانان  در آخرین اظهار نظر خود در این باره با اشاره به این که مراحل مربوط به عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با سرعت و دقت در حال انجام است، تاکید می کند: ۱۰۰درصد سهام این دو باشگاه در فرابورس عرضه و به مردم واگذار می‌شود.
مسعود سلطانی فر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص افزایش سرمایه دو باشگاه، می گوید: دو ورزشگاه شهید درفشی‌فر و شهدای گمنام به پرسپولیس و کمپ مرحوم ناصر حجازی و شهید مرغوبکار به استقلال واگذار شد تا افزایش سرمایه مطلوب این دو باشگاه انجام شود.
به گفته او، این اقدامات در حالیست که انجام امور مربوط به ثبت سند در حالت عادی بیش از دو سال زمان نیاز داشت ولی با تلاشی که انجام دادیم، این مسیر با سرعت طی شد و ثبت سند این ورزشگاه ها انجام گرفت.

مدیریت سرخابی ها در شرایط سخت تحریم

آریاک سفر

به گزارش تسنیم، وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در شرایط تحریم بدون پرداخت یک ریال از منابع دولتی و عمومی استقلال و پرسپولیس را اداره کرده‌ایم، می گوید: پرداخت بدهی‌های انباشته و به جا مانده از قبل و نیز تامین منابع مالی مورد نیاز از بخش خصوصی و درآمدزایی‌های پایدار اقداماتی بودند که در این سال‌ها برای دو باشگاه انجام دادیم.
سلطانی فر می افزاید: در این بین هم تفاوتی بین دو باشگاه قائل نشدیم، هر کاری برای استقلال انجام دادیم، برای پرسپولیس هم انجام شد و بالعکس.

شایان ذکر است در صورت عرضه اولیه سهام سرخابی ها در فرابورس آن هم به صورت 100 درصد سهام، استقبال از این عرضه قابل توجه خواهد بود اما اظهارات اخیر وزیر ورزش و جوانان با برخی اظهارات مسئولان سازمان خصوصی سازی که سخن از واگذاری بخشی از سهام این دو باشگاه در فرابورس و نه کل سهام کرده بودند، در تناقض است.

انتهای پیام

مرتبط با : استقلالپرسپولیس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز