جذاب ترین عرضه اولیه آینده بورس با افزایش 120 درصدی صادرات مواجه شد

لست سکند

شرکت نفت ستاره خلیج فارس که جزو شرکت های در نوبت عرضه اولیه زیرمجموعه شستا به شمار می رود از افزایش 120 درصدی صادرات خود خبر داد.

به گزارش کاماپرس، با توجه به تاکید دولت و شخص رئیس جمهور بر بورسی شدن بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی ایران و خاورمیانه تصور می شد عرضه اولیه سهام شرکت ستاره نفت خلیج فارس در ماه ابتدایی پایئز انجام شود اما این اتفاق به دلیل طولانی شدن روند پذیرش این شرکت در بورس – و به عقیده برخی کارشناسان به دلیل وضعیت نامطلوب بورس طی هفته های اخیر – رخ ندارد تا این شرکت همچنان جزو عرضه های اولیه های در نوبت باشد.

فعالان بازار نیز معتقدند اکنون زمان مناسبی برای عرضه اولیه پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیست چرا که این عرضه به نقدینگی قابل توجهی نیاز دارد و ممکن است نقد کردن سهام توسط سهامداران برای شرکت در این عرضه، فشار مضاعفی در بازار سرمایه ایجاد کند.

شایان ذکر است محمد رضوانی فر  مدیرعامل شستا اخیرا در مجمع عمومی این هلدینگ زمان این عرضه اولیه را 3 الی 4 ماه آینده اعلام کرده است.

صادرات 800 هزار متریک تن فرآورده نفتی در اوج تحریم

راز آسمان پایتخت

به هر شکل در تازه ترین خبر، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس، از افزایش ۱۲۰ درصدی صادرات این پالایشگاه در ۶ ماه نخست امسال خبر داده تا اشتیاق سرمایه گذاران بورس برای عرضه سهام این شرکت بیشتر شود.

دادور دستاورد‌های صادراتی شرکت نفت ستاره خلیج فارس را سبب کمرنگ‌تر جلوه دادن اثرات ناشی از تحریم‌ها دانست و افزود: در ۶ ماه نخست امسال این پالایشگاه موفق به صادرات بیش از ۸۰۰ هزار متریک – تن چهار فرآورده تولیدی نفتای سبک، نفتای میانی، برش سنگین و حلال ۴۰۲ شده است که این رقم رشدی ۱۲۰ درصدی را نسبت به صادرات ۶ ماه نخست پارسال نشان می‌دهد.

وی ستاره خلیج فارس را پرچم‌دار صنعت پالایشی کشور خواند و ادامه داد: به علاوه با توجه به حجم تولید فرآورده بنزین این پالایشگاه و عرضه آن به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، کشور نه‌تن‌ها از واردات این فرآورده بی‌نیاز شده و به خودکفایی رسیده، بلکه به بزرگ‌ترین صادرکننده بنزین در منطقه تبدیل شده و این موضوع کمک شایانی به کشور در دستیابی به اهداف صادراتی داشته است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
مرتبط با : ستاره خلیج فارسشستا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “جذاب ترین عرضه اولیه آینده بورس با افزایش 120 درصدی صادرات مواجه شد

  1. عرفان امیری گفته:

    هفت ماه پیش از یکی از پیمانکاران همین شرکت تسویه کردم و هنوز پولم رو ندادن
    خدا یا به دادم برس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز