عرضه اولیه یک شرکت انبوه ساز مسکن در بازار دوم بورس

لست سکند

یک شرکت عمرانی با موضوع فعالیت انبوه سازی مسکن و با سرمایه حدود 2 هزار میلیارد تومانی مراحل بورسی شدن را سپری کرده و در نوبت عرضه اولیه قرار گرفته است.

به گزارش کاماپرس، به نظر می رسد مردادماه تعداد شرکت هایی که سهام آنها در بورس عرضه اولیه می شود نسبت به تیرماه با افزایش مواجه شود و این امر را می توان از اخباری که درباره طی شدن مراحل درج نماد و آمادگی برای بورسی شدن برخی شرکت ها منتشر می شود، مشاهده کرد.

در آخرین تحول این حوزه، بورس پرس از عرضه اولیه یک شرکت عمرانی به نام بهساز کاشانه تهران خبر داده است.

بنا به اعلام بورس پرس، با موافقت هیات‌پذیرش، شرکت بهساز کاشانه تهران در پلاک 544 با نماد “ثبهساز” و در بخش فعالیت ­های مربوط به املاک و مستغلات در بازار دوم بورس تهران درج شد تا آماده عرضه اولیه 20 درصدی سهام (17 درصد به عموم و 3 درصد سهمیه صندوق های سرمایه گذاری) باشد. همچنین سهامدار عمده متعهد شده 10 درصد دیگر ظرف مدت حداکثر سه ماه پس از تاریخ اولیه با هماهنگی بورس عرضه کند.

طبق بررسی های بورس پرس، این شرکت سال 82 بصورت سهامی خاص تأسیس شده و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است. موضوع اصلی فعالیت در زمینه پروژه‌های عمرانی به خصوص تولید انبوه مسکن است.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

مراحل افزایش سرمایه شرکت

99.9 درصد سهام شرکت دارای سال مالی منتهی به آذر، متعلق به گروه توسعه ساختمان تدبیر است لذا کنترل کننده نهایی گروه توسعه ساختمان تدبیر(زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام) است. سرمایه اولیه شرکت با 49 نیروی انسانی در بدو تاسیس 20 میلیون تومان بوده که طی 6 مرحله افزایش سرمایه به 2.01 هزار میلیارد تومان رسیده است.

شرکت بهساز کاشانه تهران برای سال مالی 99 و سه سال مالی آتی هیچ گونه افزایش سرمایه ای در نظر نگرفته است. شرکت دارای طرح توسعه نبوده و از زمین های متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام جهت اجرای پروژه ها استفاده می کند در سیاست های جدید علاوه بر خرید زمین های وابسته به ستاد، اقدام به خرید و اجرای پروژه در زمین های خارج از ستاد کرده است.

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز