عرضه اولیه سیمان آبیک کی انجام می شود؟

مدیرعامل هلدینگ سیمان تامین با بیان این که  قصد داریم شرکت سیمان آبیک را در سال جاری وارد بورس کنیم، اظهار کرد: برآورد ما این است که تا سه ماه آینده مراحل بورسی شدن – عرضه اولیه – سیمان آبیک انجام می شود.

به گزارش کاماپرس، رضا جمارانیان که در آستانه عرضه اولیه سیمان تامین – سیتا – در حاشیه نشست خبری سخن می گفت: افزود: سیمان آبیک بزرگترین شرکت سیمانی ایران و حتی خاورمیانه است که به عنوان شرکت ایجادی هلدینگ سرمایه گذاری سیمان تامین محسوب می‌شود به این معنی که قیمت تمام شده این سهم در مجموعه هلدینگ سیتا، ۱۰۰ تومان شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: شرکت سیمان آبیک تا سال گذشته زیان‌ده بوده و در پایان سال 97 ، این شرکت 103 میلیارد تومان زیان انباشته داشت که تعیین تکلیف وام‌های ارزی، عایدی خیلی زیادی را نصیب شرکت کرد و از تحمیل زیان هزار و 150 میلیارد تومانی به شرکت جلوگیری شد.

سود خالص 200 میلیارد تومانی سیمان آبیک 

آریاک سفر

بنا به اعلام صدای بورس، جمارانی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده برای سودآوری این شرکت افزود: در بخش سیاست های فروش و کنترل هزینه‌ها اقدامات موثری انجام شد. این اقدامات به صورتی بود که در سال ۹۸ این شرکت که پیش از این زیان ده بود، ۲۰۰ میلیارد تومان سود خالص و ۱۰۰ میلیارد تومان سود انباشته محقق کرد.

مدیرعامل سیتا با بیان این که در حال حاضر سیمان آبیک از آمادگی کامل برای پذیرش در بورس برخوردار است، تصریح کرد: درخواست پذیرش این شرکت در بورس ارائه شده و اطلاعات لازم به در حال تکمیل شدن و روند پذیرش در حال نهایی شدن است.

برآورد ما این است که تا 3 ماه آینده مراحل بورسی شدن سیمان آبیک طی شود که قطعا با بورسی شدن این شرکت ارزش افزوده بسیار بالایی در سیمان خوزستان و به تبع آن سیتا ایجاد می شود.

 

انتهای پیام

مرتبط با : سیمان آبیک
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز