عرضه اولیه با سود تضمین شده در بورس تهران

عرضه اولیه

عرضه اولیه های بورس همیشه سود تضمین شده ندارند اما شرکت ها اخیرا با بیمه سهام خود سود این عرضه ها را تضمین می کنند.

به گزارش کاماپرس، عرضه اولیه سهام شرکت سپید ماکیان با نماد سپید روز چهارشنبه 23 تیرماه در بازار بورس تهران انجام شد که بر اساس آن 15 درصد سهام شرکت در اختیار خریداران قرار گرفت.

در این عرضه اولیه حدود دو میلیون و 836 هزار نفر شرکت کردند. هرکس می توانست برای خرید حداکثر 150 سهم به قیمت دو هزار و 100 تومان و ارزش 315 هزار تومان سفارش ثبت کند اما در نهایت با توجه به آمار مشارکت، به هر نفر 44 سهم تعلق گرفت که ارزش آن حدود 92 هزار تومان است.

رکورد مشارکت عرضه اولیه در سال 1400 مربوط به ولکار است که در آن دو میلیون و 910 هزار نفر شرکت کرده بودند. همزمان با عرضه اولیه، اوراق اختیار فروش تبعی با نماد هسپید 104 در اختیار خریداران سهام سپید ماکیان قرار گرفت که بر اساس آن تضمین شده قیمت سهام سپید در تیرماه سال 1401 یعنی یکسال بعد حداقل دو هزار و 562 تومان باشد. موضوعی که نشان می‌دهد بازدهی حداقل22 درصدی این عرضه اولیه بیمه شده است.

اتفاقات مهم بازار سرمایه در هفته پیش رو

آریاک سفر

در تحولی دیگر، هفته پیش رو حدود 260 نماد بازار سرمایه جلسه مجمع عمومی برگزار می کنند.این تعداد بیش از یک سوم بازار را تشکیل می دهند و احتمالا در این هفته شاهد توقف بخش بزرگی از نمادهای بازار باشیم.

از جمله مهمترین این مجامع می توان به نمادهای داوه، رنیک، فلوله و فسپا در روز شنبه، خریخت، خزامیا، سپید، شبندر، شفارس، مارون، وپاسار و همراه در روز یکشنبه، بفهجر، بمپنا، حپترو، شپنا، ستران، سامان، فولاژ، قرن، کیمیا، گدنا و نطرین در روز دوشنبه، پتایر، خبهمن، خودرو، دکوثر، زقیام، سمگا، شتران، فملی، فولاد، کویر، نمرینو، وبصادر، وبملت، وتجارت، وکار و وگردش در روز سه شنبه و البرز، آپ، بالاس، آینده، بساما، بورس، پاکشو، خکرمان، دی، شبریز، غالبر، فاذر، فایرا، فولای، کساوه، گشان، وملل و تبرک در روز پنجشنبه اشاره کرد.

اخبار مهم را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز