پراید وانت امسال با خودرویی شبیه پژو و فیات جایگزین می‎‌شود(جزئیات فنی و قیمت)

پراید وانت

هفت صبح نوشت: اخیرا تصاویری از مرکز تحقیقات سایپا منتشر شده که نشان می دهد نارنجی‌پوش‌های جاده مخصوص وانتی جدید را طراحی کرده‌اند که قرار است به عنوان جایگزین پراید 151 به بازار معرفی شود.

به گزارش کاماپرس، اخیرا ویدئویی از بازدید رستم قاسمی از کارخانه سایپا منتشر شده که در بخش‌هایی از آن طرح هایی از وانت جدید سایپا به چشم می خورد. البته هنوز اطلاعاتی دقیق در مورد این محصول وجود ندارد با این حال به دلیل وعده هایی که قبل از این داده شده به نظر می‌رسد در سال جاری شاهد ورودش به بازار باشیم.

بنا به گزارش روزنامه هفت صبح مدیرعامل سایپا در مجمع سالانه سال گذشته این شرکت اعلام کرده بود که تولید نسخه وانت پراید تا زمان جایگزینی آن در سال 1400 ادامه دارد. قائم مقام سایپا هم پس از آن در مصاحبه ای اطلاعات بیشتری درباره جایگزین وانت 151 داد و گفت که این خودرو بر اساس پلتفرمی کشیده طراحی شده و فضای کابین بیشتری نسبت به پراید 151 دارد.

جانشین سایپا 151 ؛ شبیه پژو هوگار و فیات استرادا

اما جایگزین 151 چه شکلی خواهد بود؟ تصاویر نشان می دهند که این خودرو در نمای جلو از طراحی مشابه با ساینا و کوییک بهره می برد و لچکی پشت ستون B آن نشا ن دهنده بزر گترشدن فضای پشت صندلی ها و کابین راح تتر نسبت به 151 است.

جایگزین 151 شبیه فیات استرادا، پژو هوگار و رنو ال 90 پیکاپ است که نمونه هایی موفق در سطح جهانی اند.

آریاک سفر

اما زیر کاپوت وانت جدید سایپا چه در جریان است؟ در حال حاضر بقیه خودروهای روی پلتفرم 200 X  از پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برند که می‌تواند 87 اسب بخار نیرو و 128 نیوتن متر گشتاور تولید کند.احتمالا سایپا نسخه پلاس آن را با پیشرانه توربو یا نسخه تقویت شده از پیشرانه تنفس طبیعی که گشتاور بیشتری تولید کند عرضه خواهد کرد.

برآورد قیمت وانت جدید سایپا

در حال حاضر وانت 151 مدل 1400 در بازار حول و حوش 140 میلیون تومان معامله می شود و نسخه پلاس آن در مدل 99 برچسب قیمت 144 میلیون تومانی دارد. از آنجایی که قیمت وانت آریسان نیز به 182 میلیون تومان رسیده و بعید به نظر می‌رسد که در نسل جدیدش زیر 200 میلیون تومان قیمت گذاری شود باید منتظر وانت جدید سایپا در بازه قیمتی 160 تا 180 میلیون تومان باشیم که در آن صورت هم هنوز سایپا عنوان ارزا ن‍ترین وانت بازار را برای خودش حفظ می کند.

مشروح این گزارش را در روزنامه هفت صبح شنبه 26 تیر 1400 بخوانید.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “پراید وانت امسال با خودرویی شبیه پژو و فیات جایگزین می‎‌شود(جزئیات فنی و قیمت)

  1. ناشناس گفته:

    اولاً فیدلیتی اومده به بازار ثانیااین نرخ گرونه ثالثابنزین هوا را آلوده میکنه بایدمنتظرخودروالکتریکی باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز