وام مسکن 250 میلیون تومانی با اقساط 20 ساله و سود 676 میلیونی جذاب است؟

وام مسکن در سال 1400
لست سکند

استفاده از وام مسکن 250 میلیونی در طرح ملی مسکن به معنی پذیرش پرداخت سود 676 میلیونی برای این وام است و به نظر می رسد این تسهیلات چندان برای متقاضیان جذاب نباشد.

به گزارش کاماپرس، حرف و حاشیه ها در مورد تنها طرح مسکنی که دولت یازدهم و دوازدهم ارائه کرد یعنی طرح مسکن ملی یا همان طرح اقدام ملی مسکن ادامه دارد و این بار سود کلان و عجیب وام این طرح مورد انتقاد قرار گرفته است.

بر اساس محاسباتی که برخی رسانه های انجام داده اند چنانچه آورده متقاضیان در طرح مسکن ملی افزایش پیدا نکند و یک متقاضی فارغ از مبالغی که به‌عنوان آورده می‌پردازد، از 250میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود 18درصد نیز استفاده کند، باید پس از تحویل واحد مسکونی خود، وارد روند پرداخت اقساط شود و به ‌مدت 20سال، ماهانه حدود 3میلیون‌و858هزار تومان به بانک بپردازد.

مجموع کل قسط ها پرداختی در این دوره 20ساله با فرض اعمال نشدن جریمه تأخیر و دیرکرد به حدود 926میلیون تومان خواهد رسید که 250میلیون تومان از آن اصل وام و 676میلیون تومان از آن سود کل وام خواهد بود.

اخبار مهم را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

راهکاری برای خانه دار کردن مستاجران که بسیار گران تمام می شود

گویا از این تسهیلات گران قیمت چاره ای وجود ندارد چرا که هزینه تولید مسکن افزایش پیدا کرده و بالا بردن مبلغ تسهیلات اختصاص‌یافته به طرح مسکن ملی تنها راهی است که می‌تواند بدون افزایش سهم آورده متقاضی، به تأمین مالی ساخت پروژه‌های مشارکتی کمک کند.

صدالبته این راهکار یعنی دریافت وام 250 میلیونی با سود 18 درصد در نهایت به بالا رفتن بار مالی متقاضیان مسکن ملی منجر می‌شود و اقساط ماهانه آنها از 3.8میلیون تومان در ‌ماه بیشتر خواهد شد.

شاید بهتر باشد دولت برای کاهش سود این تسهیلات نیز اقدامی انجام دهد چرا که سود 18 درصدی برای خانه دار شدن از طریق طرحی که نیمی از تامین مالی آن را وام 250 میلیون تومانی به عهده دارد به شدت برای افراد فاقد مسکن که غالبا کم درآمد و حقوق بگیر هستند، کمر شکن است.

اخبار پربازدید را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “وام مسکن 250 میلیون تومانی با اقساط 20 ساله و سود 676 میلیونی جذاب است؟

  1. علی اسدنیا دکترای جامعه شناسی اقتصادوتوسعه گفته:

    هوالخالق قادرمتعال؛ سلام
    “اصل ۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران:
    داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند.”
    بنابراین هیچ دولتی حق نداردحقوق مردم راتضییع وملت راچپاول کند!.

  2. رسول گفته:

    آقایان هر طرحی بنام مردم بنا میکنند بکام پولدارها تمام میشود .آخه کدام فقیر را سراغ دارید که 3 میلیون درآمد داشته باشد

  3. امید گفته:

    اگر موضوع درست باشد یعنی تیر خلاص دولت روحانی برای آن دسته از آدم‌هایی که هنوز دیوانه نشده اندفاجعه شرم آور…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز