عرضه اولیه ؛ هرآنچه از عرضه‌های اولیه تیرماه می‌دانیم

یکی از سوالاتی که این روزها ذهن بسیاری از سهامداران را به خود مشغول کرده این است که سهام کدام شرکت‌ها در تیرماه عرضه اولیه خواهد شد؟

به گزارش کاماپرس، عرضه‌های اولیه خردادماه یکی پس از دیگری به تعویق افتادند تا انتظارات از این عرضه‌ها در تیرماه بیش از پیش شود. بر همین اساس، طبق شنیده‌ها عرضه‌های اولیه رضایت‌بخشی در تیرماه اتفاق خواهد افتاد که هر سهامداری دوست دارد اطلاعات کافی راجع به آن داشته باشد. در ادامه به معرفی این عرضه‌ها خواهیم پرداخت.

شانس اول: عرضه اولیه زرماکارون (غزر)

شاید شانس اول عرضه اولیه در تیرماه سال جاری، عرضه اولیه سهام شرکت زر ماکارون باشد.

سهام این شرکت که قرار بود در روز چهارشنبه مورخه 7 خرداد ماه سال جاری انجام شود به یکباره شب قبل از آن لغو شد. آخرین اظهار نظر در مورد عرضه اولیه شرکت زر ماکارون با نماد غزر به مصاحبه محمود گودرزی معاون بازار شرکت بورس تهران در مورخه 19 خرداد ماه سال جاری باز می گردد. وی در این باره گفت: برنامه ریزی برای انجام این رویداد در چهارشنبه جاری به نتیجه نرسید و هنوز مراحل نهایی این شرکت 160 میلیارد تومانی به اتمام نرسیده است. وی ادامه داد: بنابراین تلاش می شود عرضه اولیه “غزر” هفته آینده (هفته جاری) و با 12 درصد انجام شود.

این اظهار نظر در حالی منتشر شد که روز چهارشنبه تعطیل رسمی بود و بر همین اساس، عرضه اولیه زرماکارون بار دیگر با تاخیر مواجه شد.

آریاک سفر

شانس دوم: عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه (پترول)

13 خرداد ماه 1399 بود که رسول اشرف زاده مدیرعامل شرکت پترول طی مصاحبه ای گفت: پتروشیمی ارومیه به زودی بورسی می‌شود و برنامه داریم حداکثر تا آخر خرداد ماه سال جاری پتروشیمی ارومیه عرضه شود.

عرضه اولیه این نماد نیز در خرداد ماه انجام نشد تا این عرضه اولیه هم احتمالا به تیرماه سال جاری موکول شود.

شانس سوم: سرمایه‌گذاری پویا (وپویا)

افسانه اروجی معاون بازار فرابورس ایران طی مصاحبه ای در تاریخ 16 خرداد ماه 1399 گفت: هیات پذیرش شرکت ها را مکلف به ثبت افزایش سرمایه پیش از عرضه اولیه، کرده وپویا نیز همچنان درگیر مسائل افزایش است و هنوز به عرضه نرسیده است. اروجی گفت: فعلا تنها شرکت درج شده برای عرضه اولیه در فرابورس، پویا است و نماد درج شده دیگری نداریم. امیدواریم تا پایان خرداد بتوانیم عرضه اولیه دیگری داشته باشیم.

عرضه اولیه این نماد نیز به خرداد ماه سال جاری نرسید و به احتمال فراوان وپویا نیز یکی از نمادهایی باشد که سهام آن در تیرماه عرضه اولیه خواهد شد.

بر اساس آنچه گفته شد، سه نماد بالا مطابق با مصاحبه های انجام شده از شانس بیشتری برای عرضه اولیه در تیرماه سال جاری برخوردارند و باید با توجه به مصاحبه های انجام شده منتظر یک تابستان داغ برای عرضه اولیه ها بود.

پایان پیام

 

مرتبط با : پتروشیمی ارومیهزرماکارونسرمایه گذاری پویا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز