صفر تا صد نحوه ورود و سرمایه گذاری در بورس

ژیوار

سرمایه گذاری در بازارهای مالی قوانین خاص خود را دارد. یکی از مهمترین قوانینی که اشخاص باید در بدو ورود به این بازار آن را مد نظر قرار دهند این است که بدون داشتن تخصص معامله‌گری به تنهایی برای انجام معاملات مستقیم اقدام نکنند. سرمایه گذاری در بورس اصول خاصی برای دستیابی به موفقیت دائمی دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از سبدگردان آگاه، بنابراین آموزش بورس قبل از سرمایه گذاری الزامی بوده و یکی از مهمترین مواردی است که باید در بورس به آن توجه کنید. در ادامه بعضی نکات ضروری را در این زمینه بررسی می‌کنیم.

از کجا شروع کنیم؟

مطالعه و شناخت کافی از بازار بورس در کنار مشورت با افراد حرفه‌ای و تعیین هدف از ورود به بورس برای موفقیت بسیار مهم است. از آنجایی که ذات این بازار نوسانی است، پس بهترین استراتژی نگاهی بلند مدت برای سرمایه گذاری در بورس است.

دقیقا به دلیل همین ماهیت نوسانی نیز زمانی که با افت و خیزهای هیجانی در بازار مواجه شدید، نباید تحت تاثیر قرار گرفته و بدون تحلیل مناسب به صورت هیجانی اقدام به خرید و فروش سهام کنید. البته در این راه تنها نیستید و می‌توانید از مشورت افراد متخصص کمک بگیرید. علاوه بر این اگر دانش کافی و زمان یادگیری مهارت معامله‌گری در بورس را ندارید، می‌توانید از ابزارهای دیگر سرمایه‌گذاری در این بازار استفاده کنید. برای مثال در چنین شرایطی انتخاب صندوق سرمایه‌گذاری می‌تواند تصمیمی درست و عاقلانه برای کسب بازدهی مناسب در کنار ریسک معقول باشد.

دریان سفر امید

برای شروع سرمایه گذاری در بورس باید با دریافت کد بورسی و کد معاملاتی کار خود را آغاز کنید. کارگزاری واسطه خرید و فروش سهام بین شما و سازمان بورس بوده که با دریافت کارمزد مشخصی این خدمات را برای مشتریان خود انجام می‌دهد. برای خرید و فروش سهام به کمک شرکت‌های کارگزاری می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. مراجعه حضوری به کارگزاری و ثبت سفارش معاملات، ثبت سفارش تلفنی به کارگزاری، ثبت سفارش اینترنتی و یا خرید و فروش مستقیم سهام از طریق سامانه معاملات آنلاین (برخط) از روش‌های موجود برای خرید و فروش سهام محسوب می‌شوند.

در سفارش اینترنتی و معاملات آنلاین فرد شخصا به خرید و فروش از طریق سامانه معاملاتی اقدام می‌کند. اما در سفارش اینترنتی به پایگاه اینترنتی کارگزاری مراجعه کرده و فرم سفارش را برای خرید یا فروش تکمیل کرده و در اختیار کارگزار قرار می‌دهید تا عملیات خرید یا فروش را کارگزاری برای شما انجام دهد. سرعت، سهولت و دسترس‌پذیری وجه تفاوت این دو روش محسوب می‌شود.

اگر می‌خواهید وارد بازار سرمایه شوید، در مقاله «چگونه وارد بورس شویم؟» به طور کامل نحوه ورود به این بازار را توضیح داده‌ایم.

سرمایه گذاری در بازار سرمایه چه مزایایی دارد؟

یکی از مهمترین مزایای این بازار میزان حداقل سرمایه مورد نیاز برای شروع سرمایه‌گذاری است. حداقل سرمایه لازم برای خرید سهام 500 هزار تومان است که نسبت به دیگر بازارهای مالی مانند بازار سکه، بازار مسکن، بازار خودرو و … مقداری بسیار کمتر است و بسیاری از افراد را به سرمایه گذاری در بورس علاقه‌مند می‌کند.

یکی دیگر از مزایای بزرگ بورس شفافیت و قانونی بودن آن است. تمام سرمایه‌گذاران در بورس از حمایت قانون برخوردار بوده و سایه قانون روی معاملات وجود دارد. با این پشتوانه بزرگ شما به راحتی می‌توانید به این بازار اعتماد کنید و دارایی خود را برای سرمایه‌گذاری به میان بگذارید. این مزیت را در کمتر بازاری می‌توان یافت.

از طرف دیگر نقدشوندگی نیز از مزیت‌های مهم بازار سرمایه است. این مسئله بازار بورس را بیشتر از دیگر بازارهای موجود محبوب می‌کند. نقدشونده بودن سرمایه گذاری در بورس به این معنی است که شما بتوانید با سرعت بالایی دارایی بورسی خود را به پول نقد تبدیل کنید. در بورس سریع می‌توانید سهام را به فروش برسانید و تبدیل به پول نقد کنید. این مزیت برای بازار بورس جذابیت بیشتری ایجاد می‌کند؛ مزیتی که شاید به سختی بتوان در دیگر بازارهای مالی آن را پیدا کرد.

فعالیت در بورس چقدر سود دارد؟

اگر به تازگی قصد سرمایه گذاری در بورس را پیدا کرده‌اید و از این که در این بازار امکان کسب چه میزان سود را خواهید داشت اطلاعی ندارید، باید بدانید که برای این سوال پاسخ قطعی وجود ندارد. بازدهی بورس متفاوت بوده و بستگی به عوامل زیادی دارد. ممکن است سرمایه‌گذاری در ازای متحمل شدن ریسک بیشتر سود بیشتری به دست آورد. این در حالی است که اگر در موقعیت کم ریسکی قرار بگیرید قطعا باید در انتظار سود کمتری نیز بمانید. علاوه بر این مقدار سود قابل کسب به شرایط کلی بازار نیز وابسته است. گاهی حتی با خریداری سهامی که پتانسیل مناسبی برای رشد قیمتی دارند، شرایط نزولی بازار مانع از رشد قیمت می‌شود.

مدت زمان سرمایه‌گذاری نیز روی سودی که از موقعیت‌ معاملاتی به دست می‌آید تاثیرگذار است. برخی از کارشناسان معتقدند که برای کسب سود بیشتر از بازار سرمایه باید برای طولانی مدت در بازار فعالیت کرده و زمان بیشتری را صرف نگهداری از سهام کنید. البته بسیاری از معامله‌گران نیز بازه زمانی کوتاه مدت را برای سرمایه گذاری در بورس انتخاب می‌کنند و اعتقاد دارند که در کوتاه مدت با کسب سودهای کمتر در تعداد زیادی از معاملات می‌توانند به اهداف مالی خود دست پیدا کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سبدگردان آگاه
نهال گشت
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز