صادرات 7500 خودرو در سال 1400 / تعهدات معوق داخلی چه می شود؟

ایران خودرو اعلام کرد که در سال آینده 7500 خودرو صادر خواهد کرد، این در حالی است که برخی تعهدات به مشتریان داخلی ماه هاست که عقب افتاده است.

به گزارش کاماپرس، مدیر عامل ایران خودرو می گوید طبق پیش بینی و برنامه ریزی انجام شده تعهدات داخلی را انجام می دهیم و اساسا مازاد تولید را صادر می کنیم، بنابراین نه تعهدات داخلی باعث می‌شود که در بحث صادرات به اعداد مورد نظر نرسیم و نه تعهدات خارجی مانع از اجرای تعهدات داخلی شود.

فرشاد مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به میزان ارزش صادرات ایران‌خودرو و برنامه صادرات این مجموعه برای سال آینده اظهار داشت: در سال جاری تا کنون 5 میلیون دلار صادرات داشتیم و برای سال آینده پیش بینی شده که 7 هزار و 500 دستگاه خودرو صادرات داشته باشیم.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

وی ادامه داد: خودروهای سمند و دنا از محصولات صادراتی ایران خودرو هستند و صادرات به سه کشور عراق، سوریه و آذربایجان را دنبال می‌کنیم.

آریاک سفر

مقیمی افزود: افزایش صادرات هم در بخش قطعه و هم محصولات را در برنامه داریم  و ارسال CKD برای تبدیل این قطعات به خودرو در مقاصد صادراتی جزو برنامه‌های ایران خودرو است.

تحویل خودروهای معوق تا دو ماه آینده

مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به تحویل تعهدات معوق گفت: مشتریان هیچ نگرانی از بابت تحویل خودرو نداشته نباشند. در بحث فروش فوق‌العاده هیچ تعهد معوقی نداریم و در بحث معوقات باقی مانده هم تمام تلاش این است در آینده نزدیک سفارشات را تحویل دهیم. امسال توانستیم میزان  200 هزار دستگاه معوق را به 18 هزار دستگاه برسانیم.

وی تاکید کرد: تا دو ماه آینده بخش قابل توجهی از تعهدات معوق به‌ جز CKDها را تحویل دهیم و متقاضیان خودروها با قطعات داخلی نگران نباشند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

مرتبط با : ایران خودرو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز