شکایت کارگران از پرداخت نشدن بیمه بیکاری کرونا

قرار بود بیمه بیکاری کرونا ، بخشی از مشکلات ناشی از بیکاری کارگران را رفع کند اما کارگران از برقرار نشدن این مستمری شکایت دارند.

به گزارش کاماپرس، از زمان شدت گرفتن کرونا در اسفندماه گذشته وزارت رفاه طرحی برای پرداخت بیمه بیکاری کرونا در دستور کار قرار داد و سامانه ای نیز به منظور ثبت نام متقاضیان راه اندازی کرد. متقاضیان از اواخر فروردین ماه در این سامانه ثبت نام کردند و نهایتا در خردادماه واریز بیمه بیکاری آغاز شد اما شکایت های فراوانی از پرداخت نشدن بیمه بیکاری نیز به رسانه ها و نمایندگان مجلس می رسد.

در آخرین تحول بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و بانه در مجلس به ایلنا گفته است: کارگران زیادی به ما مراجعه و نسبت به عدم برقراری مستمری بیکاری شکایت می‌کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شیوع کرونا به شدت بازار کار را تحت تاثیر قرار داده، عنوان کرد: در چنین شرایطی انتظار می‌رود کارگران بیکار شده مورد حمایت قرار گیرند. البته حمایت‌هایی صورت گرفته که از جمله آن می‌توان به وام حمایتی و برقراری مستمری بیکاری کرونا اشاره کرد، اما در مورد مستمری به دلیل حجم بالای مراجعه و کمبود منابع، افرادی هنوز حمایت‌ها را دریافت نکرده‌اند که باید در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود.

آریاک سفر

گفتنی است مسئولان وزارت رفاه کمبود منابع را علت اصلی تاخیر در پرداخت بیمه بیکاری کرونا اعلام کرده اند، ضمن آن که با توجه به تشدید کرونا به نظر می رسد باید در انتظار دور جدیدی از تعطیلی اجباری کسب وکارها و بیکاری های جدید باشیم و در این صورت باید افراد بیشتری تحت پوشش بیمه بیکاری کرونا قرار بگیرند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
ایمالز
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “شکایت کارگران از پرداخت نشدن بیمه بیکاری کرونا

  1. حسن گفته:

    سلام من بیمه بیکاری کرونادراسفند٩٨وفروردین٩٩شاملم شده ولی هنوزبعداز٩ماه واریزنداشتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز