همه آنچه باید درباره مراقبت خودرو بدانید

لست سکند

مراقبت خودرو یکی از مهم‌ترین مواردی است که صاحبان خودرو باید به آن توجهی ویژه داشته باشند؛ چراکه رعایت اصول و نکات نگهداری از خودرو، علاوه بر حفظ ارزش وسیله نقلیه در طولانی مدت، امنیت سرنشینان آن را حفظ می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار تجهیزات خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، راننده اتومبیل باید از دستورالعمل‌های ارائه‌شده برای حفظ کیفیت اتومبیل آگاهی داشته باشد. مراقبت خودرو با افزایش طول عمر مفید اتومبیل، هزینه‌های سنگین تعمیرات را برای مالک آن ایجاد نمی‌کند.

مراقبت خودرو و اهمیت آن

مراقبت خودرو موجب افزایش راندمان آن می‌شود و تمام قطعات خودرو تا سال‌ها به بهترین شکل کار می‌کند. متاسفانه، افراد زیادی به دلیل عدم بررسی به موقع خودرو، جان خود را از دست می‌دهند. مراقبت‌های آسان و ساده از خودرو که باید در فواصل زمانی مشخصی توسط مالک خودرو انجام شود، ایمنی خودرو را افزایش داده و از جان سرنشینان، محافظت می‌کند. در خصوص مراقب خودرو چند نکته اساسی باید رعایت شود:

راز آسمان پایتخت
  • بررسی فیلتر هوا: از نکات مهم برای مراقبت خودرو، بررسی و تعویض فیلتر هوا به صورت سالانه و یا هر 15 هزار کیلومتر است.
  • بررسی روغن‌ها: بررسی روغن خودرو از بخش‌های مهم مراقبت خودرو است که به تاخیر انداختن آن، هزینه زیادی را بر دوش مالک می‌گذارد.
  • بررسی شمع: عمر شمع‌ خودرو معمولا بین 40 تا 50 هزار کیلومتر است. در صورتی که خودرو به‌درستی کار نکند، احتمالا شمع آن باید تعویض شود.

مراقبت خودرو

  • تعویض تایرهای جلو با عقب: در مراقبت خودرو ، یکی از موارد حائز اهمیت، جابجایی تایرهای جلو با عقب است. چراکه تمام تایرهای خودرو،در یک زمان و به یک شکل خورده نمی‌شوند. درنتیجه با انجام این کار، تعادل مناسبی میان تایرها ایجاد می‌شود.
  • بررسی تسمه: در صورت پاره‌شدن تسمه‌ها، آسیب زیادی به دیگر قطعات اتومبیل وارد می‌شود. پیشنهاد می‌شود تسمه‌ها هر 60 هزار کیلومتر بررسی و تعویض شوند.
  • تمیز کردن موتور: نظافت ظاهر اتومبیل و قطعات داخلی آن، تاثیر زیادی در عمر آن خواهد داشت. علاوه بر بازرسی چشمی قطعات کاپوت و موتور، استفاده از شوینده‌های موجود در بازار نیز توصیه می‌شود.

لیست قیمت ابزار مراقبت خودرو

انتهای پیام/

مرتبط با : گنجی پخش
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز