شستا پرسپولیس را توقیف کرد/ باشگاه استقلال هم توقیف می شود؟

لست سکند

جنجال بین شستا و فدراسیون فوتبال حالا پای ساختمان باشگاه پرسپولیس را هم به میان کشیده است. ساختمان پرسپولیس به دلیل اینکه سند آن به نام فدراسیون است، توقیف شده است.

به گزارش کاماپرس، داستان طلب شستا از فدارسیون فوتبال حالا و بعد از توقیف ساختمان باشگاه پرسپولیس ابعاد جدیدی پیدا کرده است. هفته گذشته رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال اعلام کرد، شستا از طریق اجرای احکام مجتمع قضایی ساختمان فدراسیون را توقیف کرده است.

ساختمان فدراسیون فوتبال توسط کارشناسان حدود ۶۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. اما این همه ماجرا نبود. حالا خبر ها از توقیف باشگاه پرسپولیس برای رسیدن به پول باقی مانده حکایت می کند، چون سند ساختمان باشگاه پرسپولیس به نام فدراسیون فوتبال است و جزو اموال فدراسیون برای پرداخت بدهی به حساب می آید.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

باشگاه استقلال هم توقیف می شود؟

راز آسمان پایتخت

سند ساختمان باشگاه استقلال هم به نام فدراسیون است، همین موضوع باعث نگرانی استقلالی هایی شده که خبر توقیف باشگاه رقیب را شنیده اند. اما صفی‌الله فغان‌پور رییس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال در باره این سوال که  ساختمان باشگاه استقلال هم در ماجرای وصول طلب شستا، توقیف می شود یا نه؟ می گوید:« این ساختمان هم به نام فدراسیون است، اما با توجه به اینکه توقیف ساختمان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس بدهی شستا را پرداخت می کند به همین دلیل ساختمان استقلال توقیف نشد. شاید اگر رقم مجموع این دو ساختمان به اندازه مطالبات شرکت شستا نبود، آنها ساختمان باشگاه استقلال را هم توقیف می‌کردند.»

طلب شستا از فدراسیون فوتبال چقدر است؟

یک سال و دو ماه پیش فدراسیون فوتبال برای پرداخت اقساط قرارداد مارک ویلموتس دو میلیون یورو قرض گرفت. پاییز ۹۸ شرکت شستا دو میلیون یورو به فدراسیون فوتبال به عنوان قرض پرداخت کردو برای بازگشت این مبلغ، یک فقره چک به مبلغ دو میلیون یورو از حساب ارزی فدراسیون فوتبال نزد بانک ملی به سررسید ۳۱ فروردین ۹۹ دریافت کرد.

اما فدراسیون فوتبال نتوانست در موعد مقرر بدهی خود به شرکت شستا را بپردازد و پس از طی مراحل دادرسی کار به توقیف ساختمان فدراسیون کشید.

ساختمان فدراسیون فوتبال به مزایده گذاشته می شود؟

بعد از توقیف ساختمان فدراسیون فوتبال خبرهایی درباره فروش این ساختمان در مزایده شنیده می شود، اما فغان پور رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال در این باره می گوید:« با توجه به اعلام وزیر صمت تا پایان امسال به فدراسیون فوتبال برای پرداخت بدهی به شرکت شستا فرصت داده شده است. تا کنون ۱۶ میلیارد از بدهی پرداخت شده که امیدوارم تا پایان سال مابقی بدهی را هم پرداخت کنیم. با توجه به کمک وزیر صمت به نظر می رسد که بحث مزایده و مراحل قانونی فعلا منتفی خواهد شد تا بتوانیم بدهی شرکت شستا را پرداخت کنیم.»

بدهی دو میلیون یورویی فدراسیون فوتبال به شستا باید به قیمت روز یورو پرداخت شود، فغانپور در این باره به ایرنا می گوید:« در زمان دریافت مبلغ ۲ میلیون یورو، توافق شد که بدهی خود را به مبلغ روز یورو پرداخت کنیم و براساس همان توافق ۱۶ میلیارد را پرداخت کردیم و بنا داشتیم مابقی را هم به همین شکل پرداخت کنیم و همین حالا هم در تلاش هستیم مابقی مبلغ را به صورت اقساط به شرکت شستا پرداخت کنیم.»

با این اوصاف، شرکت شستا پس از توقیف ساختمان فدراسیون فوتبال اعلام کرده است، هر زمان که مطالبات شستا پرداخت شود همه اقدامات قضایی متوقف می شود. به همین دلیل بعید به نظر می رسد ساختمان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس در مزایده به فروش گذاشته شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : شستا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز