شستا به 25 تن طلای خالص تکیه زد؛ صف 155 میلیاردی برای خرید سهام طلایی

لست سکند

بورس امروز جهش 39 هزار واحدی داشت اما آنچه بیش از جهش بورس جلب توجه می کرد تشکیل صف 155 میلیار تومانی برای خرید سهام شستا بود؛ شستایی که اخیر اخباری از کشف یک معدن طلای بزرگ در سیستان و بلوچستان را منتشر کرده است.

به گزارش کاماپرس، بعد از انتشار اخباری مبنی بر کشف یک معدن طلای بسیار بزرگ در سیستان توسط شستا پیش بینی می شد که امروز سهام این هلدینگ با جهش روبرو شود.

سهامداران شستا مدتهاست در انتظار درخشش مجدد این سهام به سر می برند و این گونه اخبار می تواند اعتماد سهامداران را به یکی از تاثیرگذاترین نمادهای بورسی باز گرداند. در مورد این معدن طلا اطلاع رسانی هایی توسط رضوانی فر مدیرعامل شستا انجام شده و برای مثال گفته شده گواهی کشف این معدن به نام شستا صادر شده است. استاندار سیستان و بلوچستان هم گفته است که این معدن 25 تن ذخیره طلای خالص دارد.

با این اخبار  سهام شستا که مدتها بود به صف خرید نرسیده بود امروز با یک صف خرید 155 میلیاردی، سنگین ترین صف خرید بازار را از آن خود کرد. وضعیت استقبال از سهام شستا امروز به صورتی بود که می شد پیش بینی کرد فردا هم این سهام با صف خرید سنگین کار خود را آغاز کند.

پالایش به زودی وارد حاشیه سود می شود

راز آسمان پایتخت

علاوه بر این استقبال سرمایه گذاران از سهام پالایشی یکم هم کماکان ادامه یافت و در اولین روز این هفته هم پالایش 7 درصد دیگر از ضرر و زیان سهامداران خود را جبران کرد. با این روند پالایش می تواند تا آخر این هفته وارد حاشیه سود شود.

شاخص کل بازار سهام تهران در پایان معاملات اولین روز دومین هفته بهمن ماه 99  با افزایشی بالغ بر ۳۹ هزار و ۴۷۸ واحد به رقم یک میلیون و ۲۴۷ هزار و ۱۷۶ واحد رسید. سهم درصی شاخص کل از این رشد ۳.۲۷ درصد و سهم درصدی شاخص هم‌وزن نیز ۱.۷۳ درصد بود که حکایت از آن دارد شرکت‌های بزرگ و شاخص ساز بازار سهام شرایط بهتری نسبت به شرکت‌های کوچک داشتند.

بنا به اعلام فرارو، از جمله شرکت های بزرگ و شاخص ساز که امروز بازدهی مطلوبی برای سهامداران خود داشتند می‌توان به فارس، فولاد، فملی، شستا، کگل، تاپیکو و شپنا اشاره کرد که بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل به جا گذاشتند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : شستا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز