شستا به ادعای حقوق‌های نامتعارف مشاوران خود پاسخ داد

شستا

در پی ادعای احمد توکلی مدیر سایت دیدبان شفافیت و عدالت مبنی بر پرداخت های نامتعارف به ۹ مشاور شستا و انتشار خبری در این زمینه در کاماپرس، روابط عمومی این هلدینگ این ادعا را تکذیب و توضیحاتی در این زمینه ارایه کرد.

به گزارش کاماپرس، پیرو انتشار خبر منتشر شده در کاماپرس با تیتر “شستا در مورد پرداخت‌ حقوق هنگفت به افراد خاص توضیح نداد” روابط عمومی شستا با ارسال جوابیه ای در مورد این خبر توضیحاتی ارائه کرد.

در این جوابیه آمده است: به استحضار می رساند جوابیه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ( شستا) در خصوص این مطلب در سایت رسمی این شرکت منتشر شده است . لذا انتظار می رود با توجه به قانون مطبوعات پیرامون ایجاد فرصت برای انتشار پاسخ و جوابیه ، پاسخ نامه موجود در پرتال رسمی شستا با لینک ارسالی را منتشر بفرمایید .

در خصوص فهرست منتشره در فضای مجازی در مورد مشاوران شستا و سپس انتشار آن در سایت الف و سپس انتشار نامه به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت پاسخگویی در مورد فهرست کذب و خلاف واقع منتشره نکات ذیل را به استحضار می‌رساند:

۱- فردی با معرفی خود به  عنوان  مسئول دفتر  توکلی با دفتر شستا تماس گرفته و شماره ۸۸۸۹۰۹۳۴ را جهت پاسخگویی داد. پس از تماس با شماره مزبور جهت پاسخگویی مشخص شد این شماره، شماره‌ گویای مرکز آموزش مدیریت دولتی است و شخصی به این نام در آن مرکز وجود ندارد. لذا امکان صحت سنجی تماس و ارائه توضیحات فراهم نبود.

آریاک سفر

۲- از سوی آن مجموعه هیچ گونه نامه یا مکاتبه‌ای جهت توضیحات واصل نشده بود. بدیهی است اگر آن عزیز درخواست اطلاعات را داده بودند، حتما موارد سریعتر به اطلاع می‌رسید. کما اینکه در همان زمان توضیحات مکتوب طی نامه ۱۶ تیر به سازمان بازرسی ارسال شد.

۳- بدیهی است انتخاب و استفاده از مشاورین در جهت پیشبرد برنامه‌ها، اهداف و نظارت بر هلدین گها در مجموعه‌ای با مختصات شستا از اختیارات مدیریت مجموعه است.

۴- در فهرست مذکور نام برخی افراد آورده شده که هیچ گونه ارتباط استخدامی و دریافت حقوق از شستا ندارند.

۵- در فهرست مزبور سعی شده آنگونه القا شود که افراد فهرست در محل کار حضور ندارند و یا کار سازمانی مشخصی بر عهده ندارند که در ذیل به کذب و خلاف واقع بودن مطالب درج شده اشاره می‌ شود:

1- مهدی نوراحمدی:

آقای دکتر مهدی نوراحمدی دارای مدرک دکترای مدیریت قراردادهای بین المللی نفت وگاز و کارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه امام صادق علیه السلام با 17 سال سابقه کار و قریب 15 سال سابقه مدیریتی در مراکز دانشگاهی (3 سال هیأت علمی دانشکده اقتصاد و مدیر امور آموزشی دانشگاه امام صادق علیه السلام) و هلدینگ‌ها و شرکت‌های نفتی (بیش از 11 سال مشتمل بر عناوینی همچون مدیر برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران، عضو هیأت مدیره شرکت خدمات حفاری سروک کیش، عضو هیأت مدیره شرکت پتروشیمی فسا، مدیرعامل و عضو هیأت مدیره موسسه مطالعات انرژی سبحان)، از 11/10/1397 با سمت مدیر حوزه مدیریت فعالیت دارند که وظایف ایشان کاملا تعریف شده است و ادعای “تهیه پاورپوینت برای مدیرعامل” به عنوان شرح وظیفه دون شأن ایشان می‌باشد. بنابراین مطالب منتشر شده کاملا خلاف واقع و کذب محض است.

2- میثم دامدیده

نام صحیح ایشان، میثم دامیده است. نامبرده از 01/03/1399 با سمت مشاور پارلمانی مدیرعامل مشغول شده و کلیه امور پارلمانی شستا و هماهنگی‌ها با معاونت پارلمانی وزارتخانه و مجلس شورای اسلامی طبق شرح وظایف مربوط توسط ایشان صورت می‌گیرد. هرچند نامبرده وقت و انرژی بسیار بیشتری در شستا صرف می‌کند، لیکن قرارداد ایشان، قرارداد 60 ساعتی منطبق بر قانون و دستورالعملهای مربوط در شستا می‌باشد. حضور ایشان در شستا بسیار بیشتر از 60 ساعت ذکر شده در قرارداد است و به ایشان بابت حضور مازاد، هیچ پرداختی صورت نمی‌گیرد. با توجه به نوع فعالیت ایشان، بخش زیادی از فعالیتهای وی در رفت و آمد به مجلس شورای اسلامی و هماهنگی با معاونت پارلمانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صرف می شود و کمترین بررسی میدانی حجم وقت‌گذاری ایشان را اثبات می‌کند. لذا مطالب منتشره در خصوص ایشان کذب محض است.

3- مهدی خراسانی

آقای دکتر سید مهدی خراسانی با دکترای روابط بین الملل و با سابقه کاری سه سال مدیرعاملی شرکت سفر کارت ملی، بیش از 12 سال کارشناس ارشد مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام و 5 سال مدیر حوزه ریاست گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی از تاریخ 01/09/1399 با عنوان کارشناس اداری و منابع انسانی در حوزه مدیریت مدیرعامل مشغول به کار شده است. در ضمن ایشان مشاور حوزه ریاست شستا نیست و مطالب منتشره در خصوص ایشان کذب محض و خلاف واقع است.

4- محمد الله خواه

نام صحیح ایشان، مهدی الله خواه است. نامبرده با سمت کارشناس بازرسی به صورت تمام وقت در بازرسی شستا مشغول به انجام وظیفه می‌باشد. لازم به ذکر است ایجاد و تقویت بخش بازرسی با هماهنگی سازمان بازرسی کل کشور در جهت نظارت بر عملکرد و پیگیری پرونده‌های سازمان بازرسی در شرکت‌ها صورت گرفته است. لذا درج عنوان “بدون حضور و بدون شغل” به عنوان شرح وظیفه برای ایشان کذب محض است.

5- مهدی یاراحمدی

نام صحیح ایشان، علی یاراحمدی است. نامبرده کارشناس تمام وقت بازرسی می‌باشد. در ضمن، ایشان از شرکت کربن ایران به شستا مأمور شده اند. لازم به ذکر است ایجاد و تقویت بخش بازرسی با هماهنگی سازمان بازرسی کل کشور در جهت نظارت بر عملکرد و پیگیری پرونده‌های سازمان بازرسی در شرکت‌ها صورت گرفته است. لذا درج عنوان “بدون حضور و بدون شغل” به عنوان شرح وظیفه برای ایشان کذب محض است.

6- فرهنگ فصیحی

آقای دکتر سید فرهنگ فصیحی با مدرک دکترای مهندسی صنایع از دانشگاه امیرکبیر، از نخبگان شناخته شده در امور دانش بنیان و فناوری‌های نوین هستند. نامبرده از تاریخ 26/05/1399 تا 30/09/1399 در شستا با عنوان مشاور مدیرعامل در امور نوآوری و اقتصاد دانش بنیان مشغول به کار شد که به دلیل مخالفت وزارت نفت با مأموریت ایشان، با شستا قطع همکاری نموده و به وزارت نفت بازگشت. مؤکدًا تصریح می‌شود که علی‌رغم زحماتی که ایشان در شستا متقبل شدند، هیچ پرداختی هم به ایشان صورت نگرفته است و مطالب منتشره در خصوص ایشان کذب محض است.

7- مجید دبیریان

ایشان از 27/11/1399 با عنوان دستیار ویژه مدیرعامل در امور استانها و سرمایه‌گذاری شستا مشغول به کار شده‌اند و علاوه بر مسائل مربوط به استانها، پروژه‌ها و شرکت‌ها، امور مربوط به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شرکت‌های تابعه شستا را نیز پیگیری می‌کنند و لذا شرح وظیفه “بدون مسئولیت و حضور نامنظم” کذب محض است.

8- محمد کبیری

ایشان معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.

9- مریم جمشیدی

ایشان مشاور رسانه‌ای شرکت شیمی دارویی داروپخش است و امور مربوط به روابط عمومی آن شرکت را نیز بر عهده دارد. نامبرده هیچ گونه رابطه و قرارداد همکاری تحت هیچ عنوان با شستا نداشته و تبعا هیچ پرداختی هم به ایشان صورت نگرفته است. بنابراین ایشان به هیچ وجه مشاور رسانه‌ای شستا نبوده است. لذا مطالب منتشره در خصوص ایشان کذب محض است.

ضمنا در نامه منتشره اشاره شده است «علی‌رغم ادعای ایجاد شفافیت …»، که با یک مراجعه ساده به سایت شستا به آدرس www.ssic.ir می‌توان کلیه مستندات عملکرد و دستاوردهای شستا در حوزه ارتقای شفافیت را مشاهده و در صورت تمایل با عملکرد سایر هلدینگهای مشابه در زمینه شفافیت مقایسه نمود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز