شرایط عجیب تور جام جهانی قطر 2022 ؛ سفر دشوار ایرانی‌ها به دوحه

اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران اخیرا بخشنامه‌ای برای تورهای جام جهانی به آژانس‌های مسافرتی صادر کرده که حقوق مسافران به صورت مناسبی در آن در نظر گرفته نشده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ورزشی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، چند روز گذشته اداره کل میراث فرهنگی برای یادآوری و اجرای مواردی در عقد قرارداد با مسافران جام جهانی دستوری را به آژانس‌های مسافرتی ابلاغ کرده است. این موضوع با توجه به فروش زودهنگام تورهای جام جهانی و قبل از برگزاری قرعه کشی‌ها دیرهنگام است. با توجه به فروش زودتر از موعد و بدون مجوز بلیط‌های جام جهانی با وجود هشدارها، تذکرها و اخطارها، از طرف اداره کل میراث فرهنگی هیچ برخورد قانونی با آژانس‌ها صورت نگرفت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

شروط اصلی برای برگزاری تور جام جهانی قطر 2022

مواردی که سازمان گردشگری به آژانس‌های مسافرتی ابلاغ کرده شامل چند مورد کلی است؛

آریاک سفر

*براساس این آیین نامه باید کارگزار دفاتر خدمات مسافرتی نسخه کامل از برنامه کامل گشت، بلیط و … را تهیه و قبل از سفر به گردشگر بدهند.

*همه تورها باید راهنما یا تورلیدر داشته باشند. درباره موضوع درخواست روادید در قرارداد اصلی میان دفتر و گردشگر، اصل بر عادی بودن روادید است.

*کارت هواداری به منزله ویزای ورود به کشور قطر محسوب می‌شود و گردشگر می‌تواند به بلیت مسابقات همراه هیا کارت به دفعات برای به ورود به قطر استفاده کند.

*گردشگران باید قوانین جاری در ایام بازی‌ها و ورزشگاه‌ها را رعایت کنند. همراه داشتن وسایل در هنگام ورود به ورزشگاه‌ها ممنوع است.

*اگر وسایل نقلیه برای بازگشت از ورزشگاه باشند، گردشگر باید براساس زمانبندی اعلام شده توسط راهنمای تور عمل کند، وگرنه مسئولیت و عواقب بعدی این کار برعهده کارگزار نخواهد بود.

*در صورتی که گردشگر ممنوع الخروج باشد، از ورود وی به کشور قطر جلوگیری به عمل خواهد آمد و وی ملزم به پرداخت تمامی هزینه‌های صورت گرفته از سوی کارگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز