شاخص بورس کانال یک میلیون و 700 هزار واحدی را پس گرفت

لست سکند

در معاملات امروز بازار بورس تهران، شاخص کل با رشد 39 هزار واحدی کانال یک میلیون و هفتصد هزار را پس گرفت و امید سهامداران به بازگشت بازار بورس به مدار تعادل و رونق افزایش یافت.

به گزارش کاماپرس، همان طور که از دست رفتن کانال های 2 میلیونی تا یک میلیون 600 هزار واحدی برای سرمایه گذاران بورسی روحیه شکن و ناخوشایند بود، بازگشت شاخص به کانال های از دست رفته روحیه بخش و امیدوار کننده است.

به این ترتیب به نظر می رسد اقداماتی که در راستای بهبود وضعیت بازار سهام طی مدت اخیر انجام شده در حال نتیجه دادن است و اعتماد بین سهامداران حقیقی و بورس به تدریج بازسازی خواهد شد.

گرچه امروز نیز بیشترین بار مثبت شاخص به دوش سهام های بزرگ بود اما شاخص هم وزن هم با تکانه های مثبت مواجه شد و بسیاری از سهام های کوچک نیز از وضعیت منفی قبلی خارج شدند.

شاخص هم وزن 2 هزار و 100 واحد رشد کرد

راز آسمان پایتخت

بنا به اعلام ایرنا شاخص کل در بازار بورس امروز (چهارشنبه) ۳۹ هزار و ۵۰۵ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۷۰۴ هزار واحد رسید.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با دو هزار و ۱۰۲ واحد افزایش به ۴۳۰ هزار و ۲۰۲ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۳۷۸ واحد رشد به ۲۸۱ هزار و ۹۸۸ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۳۳ هزار و ۹۵۷ واحد و شاخص بازار دوم ۵۹ هزار و  ۳۹۵ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با پنج هزار و ۷۰۱ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با پنج هزار و ۲۹۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با چهار هزار و ۳۲۶ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با دو هزار و ۳۶۰ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۵۵۵ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۴۵۰ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۴۲۵ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با یک هزار و ۲۸۸ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۱۳۵ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۹۲۷واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۸۸۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز