سیم مفتولی مسوار چیست و چه کاربردی دارد؟ / قیمت روز آهن آلات 20 بهمن 1401

مفتول مسوار از دو فلز مس و قلع ساخته شده و وجود فلز مس باعث افزایش مقاومت این مفتول می‌شود و در قرون وسطی از این آلیاژ برای ساخت کلیسا و خانه ثروتمندان در قرون وسطی استفاده می‌شد. در واقع، به دلیل تولید این محصول با فلز مس، نام مسوار را به خود گرفته است. به همین خاطر قیمت سیم مفتولی مسوار بر اساس ضخامت روکش فلز مس و همچنین ضخامت مفتول فولادی تعیین می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، رنگ این مفتول بین زرد و قرمز بوده و شباهت زیادی به مس دارد. در ادامه، ویژگی‌ها و کاربرد سیم مفتولی مسوار معرفی خواهد شد.

در همین زمینه بخوانید:

خصوصیات مفتول مسوار

این محصول، چکش‌خوار بوده و انعطاف‌پذیری بالایی دارد و از روکش کردن مفتول فولادی تولید می‌شود. استفاده از روکش مس در فرآیند تولید این مفتول باعث می‌شود تا در صورت تماس با هوا دچار اکسید نشود. این محصول به صورت کلاف و شاخه با قطر 1 الی 8 میلی‌متر به بازار عرضه شده و پوشش مفتول بین 0.07 الی 1 میکرون است. اما مفتول مسوار چگونه تولید می‌شود؟

آریاک سفر

برای ساخت سیم مفتولی مسوار ابتدا باید مفتول اسیدشویی شود تا آلودگی‌های سطح آن کاملاً از بین برود. اگر شست و شو به خوبی انجام نشود، پس از عبور از وان‌های مس سولفات، لک‌های سیاه رنگی بر روی مفتول ظاهر می‌شود. سپس، مفتول به مرحله کشش و جمع‌آوری می‌رسد که روش‌های مختلفی برای این مرحله وجود دارد.

کاربرد سیم مفتولی مسوار

همانطور که قبلاً اشاره شد، این محصول کاربرد زیادی در قرون وسطی برای ساخت ساختمان داشته است. پس از مدتی، از سیم مفتولی مسوار برای تولید تجهیزات آشپزخانه استفاده شد. تولید انواع چوب لباسی، چمدان و کیف دستی، قفسه و باکس، آرماتوربندی عمرانی، ساخت محصولات ریلی و تولید انواع پین از دیگر کاربردهای سیم مفتولی مسوار است.

در حال حاضر، از این محصول بیشتر برای تولید قاشق و چنگال استفاده می‌شود. اما باید توجه داشت که این آلیاژ نقطه ذوب پایینی داشته و ممکن است در مجاورت گرما دچار آسیب بشود. همچنین، برای شستن این وسایل نباید از ماشین ظرفشویی استفاده کرد.

قیمت سیم مفتولی مسوار و سایر آهن آلات

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت سیم مفتولی مسوار قطر این محصول است. هنگام خرید این محصول باید توجه داشت که هیچگونه لک یا خال بر روی بدنه مفتول نباشد؛ در غیر این صورت، ارزش مفتول کاهش یافته در نمی‌توان از آن در شرایط آب و هوایی مختلف استفاده کرد.

در جدول زیر، قیمت روز سیم مفتولی مسوار و برخی دیگر از محصولات بازار آهن‌آلات قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
نرم افزار حسابداری
ایمالز
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز