سیستم نوفراست و دیفراست یخچال چیست؟ یخچال نوفراست بخرم یا دیفراست؟

احتمالا هنگام خرید یخچال، نام یخچال فریزر دیفراست و نوفراست به گوش‌تان خورده است. یخچال‌ها از نظر عملکرد سیستم خنک کننده و همچنین عمل یخ‌زدایی یا برفک زدایی به دو دسته دیفراست و نوفراست تقسیم می‌شوند؛ آشنایی با هریک از این یخچال‌ها در زمان خرید ضروری است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار تعمیر لوازم خانگی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سیستم‌ نوفراست در یخچال‌ها، برخلاف سیستم‌ دیفراست با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته از ایجاد برفک در یخچال جلوگیری کرده و به شکل خودکار برفک‌زدایی می‌کند. با وجود این، هریک از یخچال‌های دیفراست و نوفراست مزایا و معایب خود را داشته و انتخاب بین آن‌ها در هنگام خرید به عوامل متعددی بستگی دارد. کاماپرس در ادامه به معرفی سیستم نوفراست و دیفراست در یخچال و مقایسه آن‌ها با یکدیگر می‌پردازد.

سیستم دیفراست یخچال چیست؟

یخچال ‌های دیفراست یا با برفک، همانطور که از نام آن‌ها پیدا است، عمل دیفراست یا یخ‌زدایی در آن‌ها انجام نمی‌شود. یخچال‌های معمولی و قدیمی غالبا از این نوع بوده و برفک‌زدایی در آن‌ها باید در بازه‌های زمانی منظم و به شکل دستی صورت بگیرد.

البته برخی از انواع یخچال ‌های دیفراست نیز دارای برفک گیر اتوماتیک هستند. سیستم برفک گیر اتوماتیک در یخچال دیفراست ، پس از تولید برفک، شروع به آب کردن یخ‌ها کرده و سپس آن‌ها را از طریق لوله وارد ظرفی که در کنار موتور قرار دارد می‌کند؛ یخ‌های آب شده موجود در این ظرف نیز نهایتا با گرمای کمپرسور تبخیر می‌شوند.

آریاک سفر

سیستم نوفراست یخچال چیست؟

یخچال نوفراست در اصطلاح به معنی یخچال بدون برفک است. سیستم نوفراست در اکثر یخچال‌های جدید و تمام یخچال‌های ساید بای ساید به صورت اتوماتیک برفک‌های ایجاد شده در یخچال را توسط پنل‌های خنک کننده آب می‌کند. به‌طوری که شما معمولا هیچ برفکی درون یخچال نمی‌بینید.

یخچال نوفراست بخریم یا دیفراست؟ کدام بهتر است؟

انتخاب بین دو یخچال دیفراست و نوفراست علاوه بر مزیت آب شدن اتوماتیک برفک یا همان یخ‌زدایی، باید با توجه به مزایا و معایب هریک از این یخچال‌ها و مقایسه کلی این دو سیستم با یکدیگر صورت بگیرد. برخی از تفاوت‌های مهم دو سیستم نوفراست و دیفراست در ادامه آمده است؛

مدت زمان خاموشی یخچال

یکی از تفاوت‌های مهم یخچال‌های نوفراست با یخچال‌های دیفراست، عدم نیاز به خاموش کردن یخچال برای برف زدایی در مدت زمان طولانی است. این مسئله با جلوگیری از اتلاف سرمای موجود در یخچال، فعالیت کمپرسور برای تامین سرمای مجدد را به حداقل می‌رساند.

استفاده از برفک یخچال در زمان قطعی برق

در مکان‌هایی که برق زیاد قطع می‌شود، وجود برفک بر روی مواد غذایی موجود در یخچال‌های دیفراست سبب می‌شود تا مواد غذایی سرد باقی مانده و از خراب شدن آن‌ها جلوگیری ‌شود.

هزینه تعمیر یخچال

یکی از نکته‌های مهم که در هنگام خرید لوازم برقی باید به آن توجه کنید، مسئله تعمیر و نگهداری وسیله مورد نظر است. تعمیر یخچال دیفراست به نسبت یخچال‌های نوفراست با هزینه کمتری صورت می‌گیرد و نیاز به تعمیرکار متخصص در این امر دارد.

در هرحال در هنگام خرابی و اختلال در عملکرد، بهتر است برای تعمیر یخچال به افراد کاربلد مراجعه کنید.

یخچال نوفراست گرانتر است!

یکی از معیارهای تعیین کننده در هنگام خرید یخچال، میزان بودجه شما است. یخچال‌های نوفراست با توجه به پیشرفته‌تر بودن و محبوبیت بالای آن‌ها، نسبت به انواع دیفراست، قیمت بالاتری دارند. اگر به دنبال یخچالی هستید که علاوه بر کیفیت بالا، از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشد، یخچال دیفراست اتوماتیک بهترین گزینه برای شما است.

با این حال، اگر توانایی پرداخت قیمت یخچال نوفراست را داشته باشید، طبیعتا خرید یخچال نوفراست یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌شود. البته در هنگام خرید یخچال نوفراست حتما از ویژگی‌های کیفی و اصل بودن محصول اطمینان حاصل کنید؛ چرا که امروزه برخی از یخچال‌های نوفراست موجود در بازار عملا نوفراست نبوده و انباشته شدن برفک در آن‌ها، پس از مدتی موجب خرابی و پرداخت هزینه تعمیر یخچال می‌شود.

نگهداری و تعمیر یخچال نوفراست و دیفراست

محافظت و نگهداری صحیح و اصولی از لوازم برقی از جمله انواع یخچال، اولین قدم برای کاهش هزینه‌های تعمیر یخچال و جایگزینی آن است.

نکات مهمی که در محافظت از یخچال باید به آن توجه کنید شامل قرار ندادن یخچال ساید بای ساید در معرض تابش آفتاب، خاموش کردن یخچال دو ساعت قبل از جابه‌حایی و حمل آن، نظافت به موقع یخچال، رعایت فاصله یخچال با دیوار، بار متناسب با ظرفیت و اندازه یخچال و غیره است.

رعایت نکردن هریک از این موارد می‌تواند موجب ایجاد اختلال در عملکرد یخچال و حتی سوختن موتور یخچال شود. تعمیر یخچال فریزر احتمالا تا یکی دو روز شما را از داشتن یخچال و نگهداری از مواد غذایی محروم می‌کند. از این رو بهتر است در صورت بروز هرگونه خرابی سریعا به نزدیک‌ترین تعمیرکار متخصص مراجعه کنید.

تعمیر یخچال فریزر با هوم سرویز

هوم سرویس به عنوان یک مجموعه خدماتی و تخصصی معتبر به ارائه بیش از 400 نوع خدمت ویژه و متنوع به مشتریان می‌پردازد. شما نیز می‌توانید در صورت بروز هرگونه اختلال در عملکرد یخچال و فریزر خود، سریعا با هوم سرویز تماس گرفته و از خدمات این مجموعه بهره‌مند شوید.

با استفاده از خدمات هوم سرویز ، می‌توانید در هر نقطه و در سریع‌ترین زمان ممکن با تعمیرکاران متخصص و افراد کاربلد در نزدیک‌ترین نقطه به خود تماس گرفته و از آن‌ها کمک بخواهید.

انتهای پیام

مرتبط با : هوم سرویز
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آریاک سفر
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز