سکه وکیوم با سکه باز چه تفاوتی دارد؟

لست سکند

در حالی که یک مقام مسئول در اتحادیه طلا و جواهر اظهار می کند اختلاف قیمت بین سکه های وکیوم و سکه های باز دلیل خاصی ندارد و از نظر این اتحادیه سکه های وکیوم و باز تفاوتی ندارند، در بازار شاهد گران تر فروخته شدن سکه های وکیوم هستیم.

به گزارش کاماپرس، معامله در بازار سکه فوت و فن خاصی دارد که اگر از آن آگاه نباشید زیان می کنید و حتی وقتی از آن باخبر هستید هم ممکن است عده ای از کاسبان این بازار با برخی ترفندها شما را زیان کار کنند.

یکی از این ترفندها وکیوم و غیروکیوم بودن سکه است که نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران به صراحت می گوید نباید تفاوتی در قیمت آنها ایجاد کند اما در بازار شرایط دیگری حاکم است.

قیمت سکه وکیوم در بازار 100 تا 200 هزار تومان و حتی بیشتر کمتر از سکه باز است و سکه فروشان با بی میل نشان دادن خود به خرید سکه های غیروکیوم تا حد امکان از قیمت خرید آن کم می کنند.

مهم عیار سکه است نه وکیوم آن

راز آسمان پایتخت

بنا به اعلام ایسنا مسعود یزدانی، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که بین سکه‌های وکیوم و سکه‌های باز تفاوتی وجود دارد، می گوید: هیچ تفاوتی از نظر ما وجود ندارد اما زمانی که سکه پلمپ وکیوم دار باشد، هولوگرام متناسب با پروانه کسب آن واحد بر روی آن درج شده؛ لذا از امنیت بالاتری برخوردار است؛ وگرنه به لحاظ قیمتی هیچ تفاوتی باهم ندارند و واحد به سبب آن وکیوم گران‌تر نمی‌فروشد یا ارزان‌تر از مشتری نمی‌خرد.

موضوع مهم، عیار سکه است و این بحث‌ پلمپ شدن و وکیوم سکه‌ها به دلیل افزایش امنیت و مشخص شدن شناسنامه آن سکه است. هرچند که سکه‌های باز هم اگر واحدهای فروش سکه معتبر تهیه شود، به میزان همان وکیوم‌ها مطمئن است.

 

انتهای پیام

مرتبط با : اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز