سکه در آستانه کانال 12 میلیون تومانی

امروز نرخ هر گرم طلای 18 عیار با رشد 4 هزار و 800 تومانی نسبت به روز گذشته، یک میلیون و 165هزار و 600 تومان شد. اما نرخ سکه در مقایسه با دور روز گذشته کاهش 0.08 درصدی پیدا کرد و در محدوده 11 میلیون و 910 هزار تومانی قرار گرفت. با این حال انتظارات برای 12 میلیون تومانی شدن سکه همچنان بالا است.

به گزارش کاماپرس، کاهش تفاوت ارزش اسمی و واقعی سکه و افزایش فاصله این فلزگرانبها با کف قیمتی 11 میلیون و 600 هزار تومانی باعث شده تا انتظارات در بازار آن صعودی شود. ضمن اینکه نرخ دلار و طلای جهانی هم رشد قیمتی داشته و به افزایش نرخ سکه کمک کرده است. ولی معامله گران سکه به این موضوع اشاره کرده‌اند که اگر قیمت این فلزگرانبها به بالای کانال 12 میلیونی هم برسد و در آن ثابت شود، باز هم شانس کمی برای شکستن محدوده 12 میلیون و 200 هزار تومانی دارد.

دیگر اخبار بازار طلا و سکه را بخوانید:

در این چند ماه سکه چندین بار تا نزدیکی مرز 12 میلیون و 200 هزار تومانی پیش رفته اما تاکنون موفق به شکست این محدوده قیمتی نشده است.

آریاک سفر

اونس بالاخره هزار و 800 دلار شد

اخبار جهانی بیانگر این است که قیمت اونس نسبت به دو روز گذشته، افزایش 9.3 درصدی پیدا کرده و به مرز هزار و 801 دلاری رسیده است. این نرخ اونس، در شش ماه گذشته بی‌سابقه به نظر می‌رسد. به گزارش اقتصاد نیوز، احتمالا تهدید فزاینده تورم باعث ایجاد احساسات صعودی قابل توجهی در بازار جهانی طلا شده است.

این هفته 15 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلا کیتکو نیوز شرکت کردند. 87 درصد این تعداد معتقد به افزایش قیمت طلا بودند. برخی از تحلیلگران بیان کرده‌اند که صعود قیمتی طلا ادامه پیدا خواهد کرد اما تا زمانی که مقاومت هزار و 835 دلاری شکسته نشود بازار جذب سرمایه عمده نخواهد داشت.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز