سود 24 درصدی سپرده های بانک مسکن تکذیب شد

برخی منابع خبری از پرداخت سود 24 درصدی بانک مسکن به بعضی سپرده‌ها خبر داده بودند. اما مهدی احمدی، رئیس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن، روز گذشته در گفت و گو با ایرنا این موضوع را تکذیب کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طبق اعلام احمدی، حداکثر نرخ سود پرداختی به سپرده‌های مدت دار در بانک مسکن مطابق مصوبات شورای پول و اعتبار 18 درصد است. این بانک به عنوان یک بانک دولتی – تخصصی همواره خود را مقید به رعایت ضوابط و مقررات ابلاغی از سوی نهاد ناظر بر بازار پول می‌داند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

رئیس کل روابط عمومی بانک مسکن اعلام کرده که در طراحی محصولات هم این موضوع رعایت شده است. بالاترین نرخ سودی که به سپرده‌های این بانک پرداخت می‌شود همان 18 درصد بوده، ضمنا این میزان سود به سپرده‌های بلندمدت دو ساله تعلق می‌گیرد. طبق گفته این مقام مسئول بانک مسکن، سایر سپرده‌ها نرخ سود کمتری دارند. پایین‌ترین نرخ سود در این بانک 10 درصد اعلام شده است.

احمدی تاکید کرده که این بانک همواره به قوانین و مقررات سیستم بانکی و مصوبات شورای پول و اعتبار پایبند بوده و هیچ سودی خارج از چارچوب در دستور کار این بانک قرار ندارد.

پایبندی بانک مسکن به نرخ سود مصوب

بنابراین طبق اعلام این شخص، بانک مذکور سود 24 درصدی به سپرده‌ها نمی‌پردازد. قبلا اعلام شده بود که بانک مسکن به سپرده‌های 500 میلیون تومانی تقریبا 24 درصد سود پرداخت می‌کند. در حالی که مصوب شورای پول و اعتبار حداکثر 18 درصد است و پرداخت سود بیشتر به انواع سپرده‌ها خلاف قانون بانکی محسوب می‌شود.

اما گویا بعضی بانک‌ها این سقف را رعایت نکرده و برای جذب سپرده‌های بیشتر بالاتر از نرخ مصوب هم سود می‌دهند تا مردم رغبت بیشتری برای سپرده گذاری در این بانک‌ها داشته باشند.

مرتبط با : بانک مسکن
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز