سود بورس تا پایان سال 1400 به 40 درصد می‌رسد

بورس

با وجود حرکت پرنوسان بورس در نیمه اول سال 1400 این بازار در نیمه ابتدایی امسال  از نظر سودآوری از بازارهای موازی همچون طلا و ارز سبقت گرفت و برخی کارشناسان معتقدند این سودآوری در نیمه دوم سال نیز ادامه خواهد داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بورس و سایر بازارها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید

به گزارش کاماپرس، شاخص بورس از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته در۱۲۲ روز معاملاتی، با ۱۲۹ هزار و ۳۱۴واحد رشد، نزدیک10 درصد رشد کرده است. در پایان امسال رشد بورس می تواند خیلی بیشتر از این ها باشد.

یک کارشناس بازار بورس می گوید در شرایط فعلی تهدیدی متوجه بورس نخواهد بود و احتمالا در هفته دوم مهرماه وضعیت معاملات بورس صعودی خواهد بود و سهامداران قادر به کسب بازدهی معقول از این بازار خواهند شد.

تورم 40 درصدی سود بورس را به دنبال دارد

مجید عبدالحمیدی در گفت وگو با خبرآنلاین گفته در شرایط فعلی نمی توان انتظار داشت بورس تورم زده تهران بتواند به مانند ماه های نخست سا ل ۹۹ سمت و سوی صعودی داشته باشد و با حرکتی تند و تیز به قله های جدید دست پیدا کند اما انتظار برای رکودی شدن بازار نیز غیرمحتمل است.

آریاک سفر

به گفته وی، اکنون قیمت دلارنیمایی ۲۰ درصد از قیمت دلار آزاد کمتر است. نزدیک شدن قیمت دلار نیما به قیمت دلار آزاد، باعث رشد سودآوری بازار و کاهش نسبت قیمت به درآمد بازار به اعداد کمتر از شش می‌شود که دلیلی برای رشد آینده بورس فراهم خواهد کرد.

ضمن اینکه چون بورس تهران بازاری است که به دنبال تورم حرکت می کند، اگر تورم امسال ۴۰ درصد باشد، بازار بیش از۴۰ درصد رشد خواهد کرد.

او پیش بینی کرده به دو دلیل شاهد رشد بورس باشیم؛ یکی اینکه به اندازه تورم دارایی های شرکت ها رشد کرده و دیگر این که برخی از شرکتها که فروش آنها بر اساس نرخ‌هایجهانی است با نرخ های بالاتری می فروشند و لذا سود بالاتری محقق می کنند.

سود 40 درصدی بورس در افق 4 تا 6 ماهه

یک کارشناس دیگر هم درباره افق پیش روی بورس می گوید سرمایه گذاران بهتر است در روزهایی که عملکرد شاخص منفی است، برای خرید سهم اقدام کنند. پیمان حدادی در این باره به ایرنا می گوید در روزهای منفی معاملات بورس می توان برای خرید سهام با نگاه بازدهی حدود ۴٠ درصدی تا پایان سال استفاده کرد، چون نگاه سهامداران برای سرمایه گذاری در بورس نباید کوتاه مدت باشد، بلکه بهتر است بازه زمانی چهار تا شش ماه را در نظر داشته باشند.

او اعتقاد دارد بورس تا پایان سال می تواند بیشترین بازدهی را نسبت به سایر بازارها در اختیار سهامداران قرار دهد اما این موضوع هم باید مدنظر سهامداران باشد که سرمایه گذاری در بورس می تواند با ریسک زیادی نسبت به سایر بازارها همراه باشد و نوسان های ایجاد شده نباید منجر به نگرانی سهامداران و فتارهای هیجانی آنها برای فروش سهام شود.

نگاه سهامداران برای سرمای هگذاری در بورس نباید خیلی کوتا ه مدت یا بلندمدت باشد، بلکه بهتر است بازه زمانی چهار تا شش ماه را در نظر داشته باشند و براساس آن سهام بنیادی یا صنایع پیشرو را مدنظر سرمایه گذاری های خود قرار دهند و براساس آن سبد سرمایه گذاری خود را از سهامی که در چند وقت اخیر اصلاح خوبی داشتند، تشکیل دهند و از این طریق وارد بازار شوند. این کارشناس بورسی تصریح کرد: به نظر من در روزهای منفی معاملات بورس هم می توان برای خرید سهام مثبت با نگاه بازدهی حدود۴٠ درصدی تا پایان سال اقدام کرد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “سود بورس تا پایان سال 1400 به 40 درصد می‌رسد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز