سود بورس از ابتدای امسال چقدر بوده است؟

مجموع ارزش مبادلات بازار سهام در ۱۰۰ روز نخست سال ۹۹ به حدود ۸۲۵ هزار میلیارد تومان رسیده ضمن آنکه بورس از ابتدای سال بازده ۱۹۱ درصدی نصیب معامله‌گران خود کرده و سود بورس در مقایسه با بازارهای دیگر، بی رقیب است.

به گزارش کاماپرس؛ بورس با فاصله ۷ برابری از رقبای خود یعنی ارز و مسکن همچنان جذاب‌ترین مقصد پول‌های سرگردان است. در معاملات روز یکشنبه رکورد جدیدی در بازار سهام ثبت شد و ارزش معاملات خرد در این روز در دو بازار بورس و فرابورس از مرز 26هزار میلیارد تومان گذشت. رکوردشکنی بی سابقه‌ای که بر اساس گزارشها ورود بازیگران خرد یکی از عوامل آن بوده است. روزنامه دنیای اقتصاد در گزارش امروز خود نوشته است که بازیگران خرد بورس در سال جاری خالص خریدی بالغ بر 36هزار میلیارد تومان ثبت کرده‌اند و از این منظر سهمی 78 درصدی از کل خرید سهام را به خود اختصاص داده‌اند.

صدرنشینی بورس با فاصله نسبت به رقبا

«بررسی‌های «دنیای اقتصاد» از ارزش معاملات بورس و فرابورس در سه ماه نخست سال ۹۹ حکایت از جابه‌جایی ۸۲۴ هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان نقدینگی تنها در سهام دارد.ضمنا بورس تهران به تنهایی از ابتدای سال بازده ۱۹۱ درصدی نصیب معامله‌گران خود کرده و سود بورس در میان بازارهای دیگر یکه تاز است. این در حالی است که طی همین دوره، بر اساس گزارش‌های دریافتی از سامانه نیما، معادل ۳/ ۳ میلیارد یورو (معادل ۵۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان) در سامانه نیما ارز فروخته شده است. در بازار مسکن نیز برآورد‌ها حکایت از دادوستد حدود ۶۵ هزار میلیارد تومان در بهار۹۹ دارد. به این ترتیب بازار سهام با اختلاف در صدر جذب نقدینگی میان بازارهای سرمایه‌گذاری ایستاده است و در این شرایط بازده اعجاب‌انگیزی نصیب معامله‌گران خود کرده است.

معامله‌گران حقیقی ماندند

آریاک سفر

به نوشته دنیای اقتصاد؛ «در روزی که شاخص کل بورس تهران با رشد ۷۵/ ۱ درصدی همراه شد، معامله‌گران حقیقی جایگاه خود در زمین خرید را حفظ کردند. به این ترتیب طی معاملات روز یکشنبه بورس تهران، در مجموع ۷۴۵ میلیارد و ۴۶۰ میلیون سهم به ارزش ۳۶۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از پرتفوی حقوقی‌ها به سبد سهام معامله‌گران خرد بازار افزوده شد. در این میان بیشترین خالص خرید حقیقی در سهام زیرمجموعه گروه فرآورده‌های نفتی به میزان ۲۷۵ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان ثبت شد.»

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز