سهمیه بنزین قابل فروش در اردیبهشت 1400 شارژ می‌‎شود؟

سال گذشته طرح های فراوانی برای تغییر سهمیه بنزین در سال 1400 در مجلس تدوین شد و سخن از این بود که برخی از این طرح ها مثل تخصیص سهمیه قابل فروش به هر کد ملی به جای تخصیص سهمیه صرفا به مالکان خودرو در سال 1400 اجرایی شود.

به گزارش کاماپرس، انتظار برای اجرای تغییر در سهمیه بندی بنزین برای افرادی که مالک خودرو یا موتور سیکلت نیستند و از بنزین یارانه ای نصیبی نمی برند وارد دومین ماه شد و آن طور که مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی عنوان کرده اند سهمیه بنزین در اردیبهشت ماه 1400 نیز همچون فروردین ماه خواهد بود.

این درحالیست که سال گذشته بارها تکرار شد که قرار است سهمیه بندی بنزین با تغییرات اساسی مواجه شود و برای هر کد ملی سهمیه ای در نظر گرفته شود که این سهمیه قابل فروش باشد.

60 لیتر بنزین 1500 تومانی همچون ماه های قبل برای خودروهای سواری

با این وجود اظهارات سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی حکایت از آن دارد که در اریبهشت ماه نیز تغییری در سهمیه ها اتفاق نمی افتد. وی گفته است: ۶۰ لیتر سهمیه بنزین یارانه ای اردیبهشت ماه 1400 خودروهای شخصی با نرخ 1500 تومان بدون هیچ‌گونه تغییری ساعت صفر بامداد چهارشنبه در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

راز آسمان پایتخت

فاطمه کاهی، با بیان اینکه دومین سهمیه بنزین ۱۴۰۰ مطابق ماه‌های گذشته، ۶۰ لیتر سهمیه بنزین به کارت هوشمند سوخت خودروهای شخصی و ۲۵ لیتر بنزین به کارت سوخت موتورسیکلت‌ها با قیمت ۱۵۰۰ تومان واریز می‌شود، اظهار کرد: همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

بنا به اعلام ایسنا، وی ادامه داد: با توجه به پایان مدت ۹ ماهه تعیین‌شده برای ذخیره‌سازی سهمیه سوخت ماهانه خودروها از ابتدای مردادماه، سهمیه واریزی سوخت خودروها که ۹ ماه از مدت ذخیره آن در کارت سوخت گذشته باشد، سهمیه جدیدی تعلق نخواهد گرفت، بنابراین مالک هر خودرو تنها می‌تواند سهمیه ۹ ماه گذشته را (۵۴۰ لیتر برای خودروهای سواری و ۲۲۵ لیتر برای موتورسیکلت‌ها) در کارت سوخت شخصی خود ذخیره کند.

کاهی تصریح کرد: این مدت ۹ ماه کاهش نخواهد یافت و هموطنان همچنان می‌توانند تا سقف ۹ ماه سهمیه واریزی خود را در کارت سوخت خود ذخیره و مصرف کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز