سهمیه بندی جدید بنزین از بهمن آغاز می‌شود

معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت از آغاز اجرای طرح جدید سهمیه بندی بنزین از بهمن ماه خبر داد. این در حالی است که جزییات این طرح همچنان مبهم است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بنا بر اظهارات هوشنگ فلاحیان، طرح جدید سهمیه بندی بنزین از ابتدای بهمن ماه اجرایی می‌شود.

فلاحیان همچنین به آماده‌سازی زیرساخت‌های نرم افزاری لازم برای اجرای این طرح از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اشاره کرد. در حالی که شرکت ملی توزیع فرآورده‌های نفتی هنوز ابلاغیه‌ای در این مورد دریافت نکرده است.

پربازدیدترین ویدیوهای امروز را ببینید:

آریاک سفر

گفتنی است علی‌رغم اعلام منصفانه بودن این طرح و عنوان کردن آن به نام بنزین برای همه از سوی سرپرست منطقه آزاد کیش، مرتضی افقه، کارشناس کلان در گفتگو با آفتاب یزد از این طرح با عنوان مقدمه‌ای برای افزایش قیمت‌ بنزین یاد کرد و تاکید کرد که دولت برای جبران کسری بودجه درصدد افزایش قیمت خدمات دولتی برآمده است.

جزئیات مبهم طرح جدید سهمیه‌بندی بنزین

دلیل مخالفت اعضای کمیسیون انرژی با این طرح، همزمانی آن با حذف ارز 4200 تومانی  بالتبع افزایش تورم، قاچاق و شکل‌گیری بازار سیاه است. ضمن این‌که وزیر نفت هنوز به درستی اعلام نکرده است که سهمیه جدید بنزین، بالاخره 15 لیتر است یا 20 لیتر؟

در ابتدا، سرپرست منطقه آزاد کیش گفته بود که قرار است به هر نفر ۲۰ لیتر یارانه بنزین داده شود. پس از آن وزیر نفت اعلام کرد این سهمیه ۱۵ لیتر است و در نهایت، مدیرکل شرکت ملی فرآورده‌های نفتی مدعی شد که خانواده‌ها با تعداد کم هم کمتر از ۶۰ لیتر بنزین دریافت نمی‌کنند.

اکنون سه عدد متفاوت از سوی مسئولان روی میز گذاشته شده است، که به جزئیات طرح، ابهام بیشتری می‌بخشد.

لازم به ذکر است سرپرست منطقه آزاد قشم توضیح داده که با اجرای طرح جدید، سهمیه خودرو فعلا از بین نمی‌رود. پس از آن هم افرادی که احتیاجی به بنزین ندارند، می‌توانند آن را با قیمت آزاد بفروشند.

از دیگر جزییات مبهم  این طرح که به درستی اعلام نشده است، طرف حساب مردم در فروش مازاد این بنزین سهمیه‌ای با نرخ آزاد است؛ دولت این بنزین مازاد را می‌خرد یا اشخاص حقیقی؟

احتمالا یکی از دلایل نگرانی کارشناسان از به وجود آمدن بازار سیاه و قاچاق بنزین هم همین است. بنا بر اظهارات غلامحسین حسنتاش، کارشناس انرژی در گفتگو با شرق، فروش بنزین مازاد توسط خود مردم در شرایط کمبود بنزین، موجبات شکل‌گیری بازار سیاه و بالتبع گران شدن تدریجی بنزین به دست خود مردم را فراهم می‌کند.

این‌ها همه در حالی است که روز گذشته، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با صدور اطلاعیه‌ای از ممنوعیت خرید و فروش سهمیه بنزین و نفتگاز کارت هوشمند سوخت خبر داد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “سهمیه بندی جدید بنزین از بهمن آغاز می‌شود

  1. آرش گفته:

    هر دم از این باغ بری می رسد. بجای سخت گرفتن در دریافت مالیات مشاغل پردرآمد و منازل و خودرو دارن مردم را روزبه روز بدبختر می کنند.

  2. علیرضا سجادی گفته:

    خدا به داد ما رانندگان تاکسی تهران برسه با این تصمیم این … چی بگم مارا بدبخت تر می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز