سهام عدالت ؛ وام ۵ میلیونی به سهام داران پرداخت می شود

ژیوار

به گفته مدیر عامل بانک ملی، این بانک به مشمولان سهام عدالت ، وام 5 میلیونی خرید کالا پرداخت می کند.

به گزارش کاماپرس، براساس تصمیمی که هفته گذشته در شورای عالی بورس گرفته شد، بانک ها می توانند در قبال اعطای کارت اعتباری به سهامداران، سهام عدالت آن ها را به وثیقه بگیرند.
علت تصویب چنین مصوبه ای از سوی شورای عالی بورس این بود که تاکنون افراد زیادی به صورت عجولانه اقدام به فروش سهام خود کرده اند بنابراین این شورا برای جلوگیری از تصمیمات هیجانی مشمولان سهام عدالت و فروش سهام خود، تصمیم به اعطای کارت اعتباری سهام عدالت گرفت که دولت و بانک مرکزی هم با آن موافقت کردند.
پیش بینی می شود که به زودی و با توجه به اعلام آمادگی چند بانک، این اقدام به مرحله اجرا برسد و در شرایط کنونی بانک ها با موانع خاصی در این زمینه مواجه نباشند.

قرارداد با 4 هزار فروشگاه

به گزارش تابناک، مدیر عامل بانک ملی با اعلام خبر آمادگی این بانک برای پرداخت کارت اعتباری می گوید: مشمولان سهام عدالت تا سقف ۵ میلیون تومان می‌توانند از بانک ملی با کارت اعتباری وام دریافت کنند و در این زمینه بانک ملی با بیش از ۴۰۰۰فروشگاه قرار بسته‌ است تا مشمولان سهام عدالت بتوانند از طریق کارت های اعتباری که به آن‌ها تعلق می‌گیرد، کالاهای موردنیاز خود را خریداری کنند.
محمد رضا حسین زاده می افزاید: نکته مهم در این زمینه این است که اگر یک ماه بعد از اولین تراکنش از این کارت‌های اعتباری، مبلغ پرداختی تسویه شود، هیچ سودی از این افراد دریافت نمی‌شود و پاداش هم می‌گیرند. همچنین، برای خوش حساب‌ها در این زمینه سقف اعطای وام بسته به میزان سهام عدالت با کارت‌های اعتباری افزایش پیدا می‌کند.
ناگفته نماند که مشمولان سهام عدالت می‌توانند از طریق نظام بانکی تا سقف ۵۰ تا ۶۰ درصد از ارزش دارایی سهام عدالت خود، کارت اعتباری دریافت کنند و با استفاده از آن می‌توانند با مراجعه به مراکز خرید، به صورت اعتباری خرید کنند، براساس این طرح، مشمولان سهام عدالت تا یکسال فرصت دارند وجه را به بانک تسویه کنند.

دریان سفر امید

مطالب مرتبط را بخوانید:

 

انتهای پیام

مرتبط با : بانک ملی
نهال گشت
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز