سهام شستا بورس را جابجا کرد: به هر نفر حداکثر 3636 سهم رسید

لست سکند

عرضه سهام شستا که بزرگترین عرضه تاریخ بازار سرمایه کشور لقب گرفته است، بی تردید علاوه بر تاثیری که امروز بر شاخص بورس گذاشت، آثار و پیامدهای مهمی نیز بر سازمان تامین اجتماعی ،سهامداران و فعالان بازارسرمایه خواهد داشت.

به گزارش کاماپرس، شستا در حالی امروز رسما وارد تابلو شرکت های بورسی شد که عرضه اولیه این سهم، کل بازار را با تکانه مثبت شدید مواجه کرد و شاخص کل با رشد بیش از 19 هزار واحدی یکی از بهترین روزهای خود را پشت سرگذاشت. بر اساس اطلاعات منتشر شده، نمایه کل بازار بورس امروز چهارشنبه 27 فروردین ماه با ۱۹ هزار و ۳۷۲ واحد افزایش ، رکورد جدید ۶۴۵ هزار و ۷۸۰ واحد را ثبت کرد.

تخصیص حداکثر 3 هزار و 636 سهم شستا به هر کد بورسی(نفر) شرکت کننده در عرضه

راز آسمان پایتخت

بر اساس آخرین اخبار در جریان عرضه اولیه سهام شستا به هر کد بورسی (نفر) تعداد 3 هزار و 637 سهم تخصیص یافته است و سهامدارانی که با نقدینگی 3 میلیون و 137 هزار تومانی و بیشتر از این میزان، در این عرضه شرکت کردند، کل سهام تخصیصی را از آن خود کرده اند.
تعداد شرکت کنندگان در این عرضه نیز همان گونه که پیش از این نیز پیش بینی می شد، رکورد مشارکت کنندگان عرضه های اولیه را شکست و بیش از 2 میلیون و 60 هزار نفر در این عرضه شرکت کردند.

به گفته کارشناسان، سهام شستا در سبد دارایی های خود سه شرکت عمده و مهم یعنی تاپیکو ، صباتامین و تاصیکو را داراست که فعل و انفعالات سهام این این شرکت‌ها خصوصا  دو شرکت تاپیکو و  صباتامین تاثیر به سزایی در سودآوری و ارزندگی سهام شستا طی روزهای آتی خواهد داشت.
برآوردهای مختلفی نیز درباره رشد قیمت این سهم طی هفته آتی وجود دارد که بدبینانه ترین آنها رشد 10 درصدی و خوش بینانه ترین نیز رشد 20 درصدی را پیش بینی می کنند.

مرتبط با : شستا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز