سقوط 20 هزار تومانی قیمت موز

قیمت موز حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان ارزان شده است، در هفته های گذشته قیمت هر کیلو موز در میوه فروشی ها به ۵۵ هزار تومان هم رسیده بود.

به گزارش کاماپرس، رصد بازار میوه و تره بار نشان می دهد قیمت موز که تا هفته گذشته به بالای۵۵ هزار تومان هم رسیده بود،‌ در حال حاضر بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان است. البته به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان با تخلیه بارهایی که از هند به ایران رسیده قیمت موز روز به روز کمتر می شود.

طبق گفته یاوری اگر کشتی که حامل ۶ هزار تن موز بود، زودتر تخلیه می شد، سقوط قیمت موز از هفته گذشته شروع می شد. عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان در این باره می گوید:« یک کشتی ۶۰۰۰ تنی موز وارد کشور شد، ولی وزارت صنعت، معدن و تجارت،اداره گمرکات و قرنطینه همکاری نکردند و این کشتی ۹ روز در کنار اسکله ایستاد و تخلیه نشد. این موزها سه روز به دلیل باز نشدن ثبت سفارشهای تجار، سه روز به دلیل مسائل گمرکی و سه روز هم به دلیل قرنطینه وزارت جهاد کشاورزی معطل شد تا در نهایت تخلیه انجام شد.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

اما حالا و با تخلیه این بارها قیمت موز حدود ۲۰ هزار تومان ارزان تر شده است و از کیلوی ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان در میدان مرکز میوه وتره بار به کیلویی ۳۰ هزار تومان رسیده است. البته در چند هفته گذشته قیمت موز در بعضی از میوه فروشی های شمال شهر تهران به ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان هم رسیده بود.

آریاک سفر

بر اساس اعلام عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان، ۶۰۰ کانتینر موز هم از هند وارد شده است که با تخلیه و تزریق آنها به بازار میوه و تره بار قیمت این میوه در نوروز ۱۴۰۰ ارزان تر هم می شود و به کمتر از ۳۰ هزارتومان هم خواهد رسید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز