سقوط قیمت خودرو با پیروزی رئیسی در انتخابات 1400

بازار خودرو با کاهش قیمت به استقبال پیروزی حجت الاسلام رئیسی رفت به گونه ای که قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی همچون پژو 206 تیپ 2، پژو پارس و تیبا و … از 2 تا 5 میلیون تومان کاهش داشته است.

به گزارش کاماپرس، با مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 1400 روند ریزش قیمت ها در بازار خودرو آغاز شد. فعالان بازار معتقدند قیمت خودرو در هفته های اخیر بدون این که معامله ای انجام شود با حباب مواجه شده بود و اکنون این حباب در حال تخلیه شدن است.

اگر بازار ارز نیز شیب نزولی بگیرد روند کاهشی قیمت خودرو تشدید خواهد شد. تجارت نیوز در گزارشی به قلم سمیه سایش جزئیات بیشتری از آغاز سقوط قیمت ها در بازار خودرو ارائه کرده است.

پرشیا دو میلیون ارزان شد

در این گزارش آمده است؛ بعد از اعلام نتایج سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری قیمت برخی خودروهای داخلی ارزان شد. پرشیا با دو میلیون تومان کاهش به قیمت ۲۴۲ میلیون تومان رسید و پژو ۲۰۶ هم با یک میلیون تومان کاهش با قیمت ۲۱۵ میلیون تومان معامله شد. پراید هم سه میلیون تومان ارزان شد و به قیمت ۱۲۱ میلیون تومان رسید.

آریاک سفر

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اعلام این خبر توضیح داد: کاهش قیمت خودرو مقطعی و هیجانی است و احتمالا بازار خودرو در ادامه با افزایش قیمت مواجه می‌شود چرا که خودروسازان قبل از انتخابات به دنبال آزادسازی قیمت خودروها بودند و برای اجرای این برنامه با دولت وارد چالش‌های جدی شدند اما احتمال دارد که در دولت جدید با لابی‌گری موفق به این اقدام شوند.

مهدی دادفر گفت: با وجود این بازار همچنان راکد است و طبق آنچه فروشندگان خودرو می‎‌گویند فعلا با اعلام نتایج ریاست جمهوری مردم در بازار نظاره‌گر هستند.

فیروز نادری، فعال بازار خودرو هم درباره حال و هوای امروز بازار گفت: خودرو اندکی ارزان شده است و فعالان بازار اعتقاد دارند که روند کاهشی قیمت ادامه دارد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز