سفارش گذاری با حد سود و ضرر چگونه در صرافی ارز دیجیتال انجام می شود؟

لست سکند

معامله گران و فعالان بازار رمزارزها با حد سود و ضرر در این بخش آشنایی دارند. در صورتی که شخصی بدون آگاهی از این مفاهیم وارد بازار رمزارزها شود، حتی در صورت سرمایه گذاری در بهترین صرافی ارز دیجیتال، احتمالا متضرر خواهد شد. بنابراین قبل از هر اقدامی بهتر است ابتدا اطلاعات کلی درباره این مفاهیم به دست بیاید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار رمزارزها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تعیین حد سود و ضرر برای حداقلی شدن ریسک معاملات اهمیت دارد. آشنایی با این مفاهیم و به کارگیری آن‌ها باعث خواهد شد تا زمان مناسب برای ورود و خروج از بازار مشخص شود و حداکثر سود یا حداقل زیان به معامله گران تعلق پیدا کند. حتی افرادی که از طریق صرافی ارز دیجیتال اقدام به خرید و فروش رمزارزهای مورد نظر خود می‌کنند، باید با این مفاهیم آشنایی داشته باشند.

زمان مناسب برای خروج از معاملات توسط حد ضرر تعیین می‌شود. حد ضرر برای معاملات کوتاه یا میان مدت مناسب است و معامله گران با در نظر گرفتن این مورد از ضرر بیش از اندازه جلوگیری می‌کنند.

نحوه تعیین حد سود و ضرر

به عنوان مثال فرض کنید قیمت بیت کوین در مرز 30 هزار دلاری قرار گرفته است و براساس پیش بینی کارشناسان و تحلیلگران قیمت آن تا مرز 31 هزار و 500 دلاری بالا خواهد رفت. همیشه معامله گران امکان درست نبودن پیش بینی‌ها را در نظر می‌گیرند و با مشخص کردن یک نرخ کاهشی، یک میزان ضرری متصور می‌شوند. به این مقدار در نظر گرفته شده که پایین‌تر از قیمت کنونی بیت کوین است، حد ضرر گفته می‌شود.

راز آسمان پایتخت

برای مثال ممکن است شخصی در قیمت 30 هزار دلاری بیت کوین، حد ضرر را 29 هزار و 200 دلار در نظر بگیرد. در صورتی که نرخ بیت کوین به این مقدار برسد، معامله گر سرمایه خود را از بازار این رمزارز خارج خواهد کرد تا از زیان بیشتر جلوگیری کند. حد سود برعکس این مورد است.

حد سود محدوده قیمتی است که معامله گران براساس تحلیل‌های خود، محدوده قیمتی مناسب را برای کسب بیشترین سود پیش بینی کرده و زمان مناسب برای خروج از معاملات را برآورد می‌کنند. معامله گران و فعالان این امکان را دارند تا با استفاده از نمودارهای قیمتی رمزارز مورد نظر خود، حد سود را بیشتر از پیش بینی تحلیلگران و معامله گران در نظر بگیرند. در چنین شرایطی معامله گران با تحلیل خود با کسب حداکثر سود و در زمانی مناسب از معاملات خارج خواهند شد.

چگونگی سفارش دهی با ثبت حد سود و ضرر در صرافی ارز دیجیتال

در صورتی که معاملات رمزارزی خود را به صورت آنلاین از طریق صرافی ارز دیجیتال انجام می‌دهید، امکان سفارش با تعیین حد ضرر و سود را دارید. در صورتی که قیمت رمزارز مورد نظر معامله گران به رقم سود یا ضرر مشخص شده در سایت برسد، سفارش محدود در دفتر سفارشات ثبت خواهد شد. به عنوان مثال در صورتی که قیمت خرید و فروش تتر در صرافی ارز دیجیتال ایرانی 30 هزار تومان باشد، ممکن است معامله گران یک مقاومت برای این رمزارز در نرخ 29 هزار تومانی متصور شوند. در چنین حالتی می‌تواند حد ضرر 29 هزار تومان ثبت شود.

اگر حد حمایتی برای تتر 31 هزار تومان در نظر گرفته شود، در چنین حالتی امکان ثبت حد سود 31 هزار تومانی وجود دارد. البته که معامله گران قبل تعیین حد سود و ضرر با استفاده از تحلیل و نمودارهای موجود باید یک قیمت تریگر به سایت اعلام کنند. برای مثال مذکور این امکان وجود دارد قیمت تریگر سود 30 هزار و 500 تومان و ضرر 29 هزار و 400 تومان تعیین شود.

امکان سفارش دهی مناسب در یوبیتکس

اگر ساکن ایران هستید و به معامله رمزارزها در صرافی ارز دیجیتال ایرانی معتبر تمایل دارید، بهتر است به سایت یوبیتکس مراجعه کنید. در این سایت امکان تعیین حد سود و ضرر وجود دارد و به صورت خودکار سفارشات شما در قیمت‌های مشخص شده ثبت خواهد شد. در صورتی که درباره چگونگی تعیین حد سود و ضرر مشکل داشتید و با وجود راهنمایی‌ها سوالاتی در این خصوص برای شما پیش آمد، کافی است با کارشناسان این صرافی ارز دیجیتال ایرانی تماس بگیرید. این کارشناسان در تمامی روزهای کاری هفته پاسخگوی سوالات کاربران هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : یوبیتکس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز