سرمایه گذاران طلا بردند؛ بورسی ها باختند

اطلاعات موجود از بازارهای مختلف مالی نشان می‌دهند سرمایه گذاران تمامی بازارها از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه شرایط خوبی داشته‌اند. اما در این میان سرمایه گذاران بازار طلا بیشترین میزان بازدهی را به دست آوردند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازارهای مالی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بازار طلا طی ۸ ماهه سال جاری 14.2 درصد بازدهی داشته و به سرمایه گذاران خود سود رسانده است. اما کمترین میزان بازدهی برخلاف انتظارات و تصورات، مربوط به بازار بورس بود.

این بازار از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه بازدهی نزدیک به 10 درصد داشت، اما با احتساب آبان ماه مجموع بازدهی آن کمتر شد. بورس از ابتدای سال 1400 تا پایان آبان ماه، 6 درصد بازدهی داشته است.

آریاک سفر

اخبار مرتبط را بخوانید:

در حالی که این بازار در پایان سال گذشته رشد قابل توجه بالای 100 درصد را به ثبت رساند. این بخش از ابتدای سال جاری بسیار نوسانی بود و برخلاف انتظارات درباره شروع رشد آرام و مداوم آن از ابتدای پاییز امسال، این اتفاق هم رخ نداد.

وضعیت بازدهی دیگر بازارهای مالی

دیگر بازارهای مالی مثل دلار و یورو هم بازدهی مثبتی داشتند. دلار طی هشت ماهه سال 1400 رشد 13.3 درصدی پیدا کرد و یورو هم نرخ بازدهی 12.7 درصدی را به ثبت رساند. میزان بازدهی دلار در مقایسه با هفت ماهه نخست سال جاری بهبود پیدا کرده و از 9 درصد به مقدار ذکر شده رسیده است.

یکی از دلایل کاهش بازدهی بازارهای مختلف نسبت به پایان سال 1399 به تورم برمی‌‌گردد. تورم در هفت ماهه اول امسال به 22.1 درصد رسید. همین امر باعث شد که خیلی از بازارها در مقایسه با سال قبل بازدهی دندان گیری نداشته باشند. در حال حاضر هم روند رشد تورم همچنان ادامه دارد و بازارها نمی‌توانند بازدهی خود را به این نرخ برسانند.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز