سحاب به سوی جهانی شدن گام برمی‌دارد

در دنیای کنونی، بسیاری از کسب و کارها، تمامی فعالیت‌هایشان یا حداقل بخشی از آن‌ها را با استفاده از اینترنت جلو می‌برند. این استفاده از اینترنت، شامل نرم‌افزارهای تحت وب نیز می‌شود. همان نرم‌افزارهایی که همیشه در دسترس و ارزان هستند و بسیاری از امکانات دیگر همچون عدم از دست رفتگی اطلاعات را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند.

در آستانه‌ی برگزاری نهمین نمایشگاه اینوتکس قصد داریم به بررسی یکی از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه بپردازیم که از ابتدای تاسیس تا امروز توانسته است موفق‌ترین نرم‌افزارهای تحت وب را تولید کند و امسال نیز با نرم‌افزار تازه و کارآمد دیگری راهی اینوتکس ۲۰۲۱ می‌شود.

سحاب از کجا آمد؟

اواخر دهه 80 بود که شرکتی با نام ندای زیبا آفرینان توسط میلاد سرلکی و علی نجفی تاسیس شد. هدف این مجموعه در آن زمان طراحی و تولید بازی‌های رایانه‌ای بود. ندای زیبا آفرینان چندین نسخه بازی در بسترهای مختلف چون تلفن همراه، رایانه شخصی و البته بستر وب، ارائه کرد. این شرکت در سال 1394 با هدف رفع مشکلات و کاستی‌های نرم‌افزارهای تحت ویندوز و ارائه بهتر خدمات به کسب و کارهای فروشگاهی همچون رستوران‌ها، «مجموعه نرم‌افزار سحاب» را طراحی کرد و در سال 1396 اولین نرم افزار «حسابداری تحت وب تخصصی رستوران» را در کشور به تولید رساند.

مجموعه نرم افزاری سحاب، راهکاری تحت وب و آسان برای مدیریت هوشمند واحدهای صنفی و بازرگانی است. رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، انبارهای کوچک و بزرگ و حتی سازمانی می‌توانند از این مجموعه نرم‌افزار به شکل متمرکز و یک پارچه و به صورت دائم یا اشتراکی استفاده کنند. ویژگی‌های اصلی این نرم افزار، خرید و فروش، مدیریت کالا و دسته‌بندی، دریافت و پرداخت، انبارداری، فرمول و بهای تمام شده، گزارشات پیشرفته و بسیاری ویژگی دیگر است.

آریاک سفر

موانع پیش روی سحاب

سه مانع عمده جلوی راه مجموعه نرم افزارهای سحاب قرار دارد. یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی سحاب، تامین نقدینگی است؛ سحاب برای رفع این مشکل در تلاش است تا در سال جاری با جذب سرمایه، گام‌های بزرگی در جهت اعتلای این مجموعه نرم‌افزار بردارد.

همچنین با توجه به تحریم‌ها، مسئله نقل و انتقال ارز نیز وجود دارد که به عنوان چالش دوم بر سر راه این مجموعه قرار دارد.

از دیگر موانع سر راه مجموعه سحاب، عدم پایداری شبکه اینترنت این است. در واقع سرویس‌دهی نرم‌افزارهای سحاب به صورت آنلاین صورت می‌پذیرد و به همین خاطر نیز مورد توجه و استقبال بسیاری از مدیران شرکت‌های مختلف و کسب و کارها قرار دارد. اما همین نقطه قوت، به خاطر عدم پایداری شبکه اینترنت در کشور مشکلات زیادی برای این مجموعه و کاربران تحت پوشش آن ایجاد می‌کند.

سحاب به کدام سو می‌رود؟

سحاب آمده است تا  فرآیند مدیریت و حسابداری مشاغل صنفی و بازرگانی را آسان و یکپارچه کند و آن‌ها را از هرگونه محدودیت، رهایی بخشد. این مجموعه کار خود را با تبدیل صفر تا صد فرآیندهای نرم افزاری از ارائه، مشاوره و خرید تا مدیریت و حسابداری از حالت سنتی و آفلاین به حالت آنلاین و مدرن انجام می‌دهد. همچنین قیمت‌گذاری مناسب باوجود امکانات کامل، از دلایل دیگر استقبال از سحاب است.

مجموعه نرم‌افزاری سحاب در تلاش است تا در آینده، علاوه بر افزایش کیفیت امکانات خود، امکانات تازه‌ای نیز بیافزاید و در نتیجه، سهم بیشتری از بازار را کسب کند و با این راه فروش خود را به بالاترین سطح ممکن برساند. گسترش بازار بین المللی، از دیگر اهداف سحاب است که گام اول آن در نظر قرار دادن بازار کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ارمنستان است.

مرتبط با : سحابندای زیبا آفرینان مهر
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز