سئو و نحوه انجام تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقیب در سال 2022

لست سکند

شما در مورد قدرت های جادویی کلمات کلیدی  در سئو سایت شنیده اید. سئوکاران به آن سوگند یاد می کنند و می گویند که می تواند برخی از بالاترین هدف و بیشترین کلمات کلیدی را در صنعت شما کشف کند.

به گزارش کاماپرس، به نقل از سئو ورد، اما هزاران رقیب برای بررسی وجود دارد، صدها ابزار مختلف که می‌توانید استفاده کنید، و حتی کلمات کلیدی بیشتری برای بررسی سئو سایت وجود دارد. چگونه می توانید بدون صرف صدها ساعت از آن ابزار سئو استفاده کنید؟

با پیروی از یک فرآیند اثبات شده که تمام نویزها را غربال می کند. در این پست سئو ورد قصد دارد شما را از طریق فرآیندی که در آژانس خود، Rank Tree، برای غصب رقبا، به سبک Game of Thrones ، از طرف مشتریانم استفاده کرده‌ام، راهنمایی کنم.

سئو ورد-کاماپرس

فهرست مطالب

  • تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقیب چیست؟
  • نحوه انجام تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقیب
  • ابزارهای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا
  • الگوی تحلیل کلمه کلیدی رقیب

تحلیل کلمه کلیدی رقیب چیست؟

تجزیه و تحلیل کلمه کلیدی رقیب، فرآیندی است که در آن جستجوهایی را که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند در نتایج جستجو انجام می دهد و مهندسی معکوس کاری که آنها برای برتری از آنها انجام داده اند.

می‌توان از آن برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای SEO و PPC استفاده کرد و یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای یافتن کلیدواژه‌هایی است که بالاترین هدف را برای کسب‌وکارتان دارند (یعنی آن‌هایی که منجر به تبدیل در وب‌سایت و فروش شما می‌شوند).

راز آسمان پایتخت

و من می توانم این را تأیید کنم. کلمات کلیدی رقیب، تقریباً در هر کمپینی که انجام می دهیم، یکی از بزرگترین عوامل در تصمیم گیری های سئوی یک سئوکار هستند.اما علیرغم قدرت فوق العاده آن، بسیاری از مردم این کار را اشتباه انجام می دهند. و انجام همان اشتباهات رایج دیگران می تواند شما را کاملا خراب کند. این چیزی است که در روند زیر از آن اجتناب خواهیم کرد.

سئو ورد-کاماپرس

نحوه انجام تجزیه و تحلیل سریع و موثر کلمات کلیدی رقیب

از این فرآیند برای یافتن کلمات کلیدی طلایی استفاده کنید : کلمات کلیدی با هدف و حجم بالا که سایت شما می تواند به سرعت رتبه بندی کند.

  • مرحله 1: آنچه را که مشتریان شما جستجو می کنند را درک کنید

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که افراد در مورد SEO و PPC به طور کلی مرتکب می شوند، تعقیب کلمات کلیدی با حجم بالا است . این مرگبار است زیرا رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی با حجم بالا همیشه (و اغلب نمی شود) به سرنخ ها و تبدیل ها تبدیل شود.

به عنوان مثال، کلمه کلیدی “بازاریابی محتوا” دارای حجم جستجوی ماهانه 14000 است. من می توانم سایت خود را برای این کلمه کلیدی رتبه بندی کنم و هزاران بازدید کننده داشته باشم، اما هیچ یک از آنها به مشتری تبدیل نمی شوند. افرادی که این عبارت را در گوگل جستجو می کنند به سادگی سعی می کنند بفهمند سئو سایت چیست؟. اکثر آنها احتمالاً به دنبال خرید خدمات بازاریابی محتوا نیستند.به همین دلیل است که پیش از شروع این فرآیند، پی بردن به آنچه که مشتریان شما واقعاً در گوگل جستجو می کنند بسیار مهم است. برای انجام این کار، شما باید خیلی بیشتر از اطلاعات جمعیتی مخاطب هدف خود بدانید. تو باید بدانی:

  1. سوالاتی که می پرسند
  2. مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می کنند
  3. اهدافی که دارند
  4. چیزهایی که در مورد آنها صحبت می کنند

این به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی را بر اساس چیزهایی که مشتریانتان در بالا، وسط و پایین قیف شما فکر می‌کنند و با آنها مبارزه می‌کنند، ترسیم کنید. و این زمینه چیزی است که سایت‌هایی را با تعداد زیادی ترافیک اما بدون تبدیل از سایت‌هایی با تعداد زیادی ترافیک و تعداد زیادی تبدیل جدا می‌کند. اگر در این مورد به کمک نیاز دارید، من این فرآیند گام به گام را برای نگاشت کلمات کلیدی به قیف شما ایجاد کردم .

مطمئن نیستید که مخاطب شما چه چیزی را جستجو می کند؟ از ابزار کلیدواژه رایگان ما برای پیدا کردن آن استفاده کنید!

  • مرحله 2: 3 رقیب برتر خود را مشخص کنید

با دانش عمیق مایل از آنچه مشتریان بالقوه شما در Google جستجو می کنند، زمان آن رسیده است که رقبای برتر خود را شناسایی کنید .احتمالاً صدها شرکت مختلف وجود دارند که محصولات یا خدماتی را ارائه می دهند که تا حدودی شبیه به شما هستند، اما برای این تمرین، ما باید سه رقیب اصلی شما را شناسایی کنیم.

دو دلیل اصلی وجود دارد که توصیه می کنم فقط به دنبال سه رقیب برتر خود باشید:

هیچ کس برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی رقیب بر روی 100 رقیب وقت ندارد.

نزدیکترین رقبای شما بهترین گزینه برای یافتن کلمات کلیدی با هدف در بازار شما هستند.

این 80/20 از تحقیقات کلمات کلیدی رقبا است و من تعداد بی شماری از کلمات کلیدی شگفت انگیز را فقط از سه رقیب تحقیق کرده ام.

ما به دنبال آن دسته از رقبایانی هستیم که بلای جان شما هستند. کسانی که:

  1. همان پایگاه مشتری را هدف قرار دهید.
  2. بیشتر شبیه شما هستند (از نظر محصولات یا خدمات).
  3. بیشتر در ذهن خود بمانید.
  • مرحله 3. ابزارهای تحلیل کلمه کلیدی رقیب خود را انتخاب کنید

ابزاری که برای یافتن کلمات کلیدی رقیب استفاده می کنید می تواند شما را شکست دهد یا شکست دهد. چرا؟ از آنجا که معیارهایی که این ابزارها ارائه می دهند تعیین می کند که کدام کلمات کلیدی را انتخاب کنید و برخی از ابزارها معیارهای دقیق تری نسبت به دیگران دارند.توصیه می‌کنم با ابزارهای شناخته‌شده‌تر با دسترسی به هزاران داده استفاده کنید، زیرا آنها معیارهای دقیق‌تری در مورد میزان جستجوی یک عبارت و رقابتی بودن آن خواهند داشت. من معمولا از ترکیبی از موارد زیر استفاده می کنم:

ابزارهای سئو مانند Ahrefs و Semrush برای شناسایی کلمات کلیدی.

ابزارهای گزارش دهی مانند Google Search Console و Google Analytics 4 برای مقایسه بین تحلیل رقابتی شما و ترافیک موجود به سایت شما. ممکن است متوجه شوید که در حال حاضر به برخی از کلمات کلیدی که در تحقیقات خود حباب دارد ضربه می زنید و محتوای شما فقط به اصلاح نیاز دارد (آیا می توانیم شما را در برخی از قالب های پست وبلاگ بهینه سازی شده برای سئو علاقه مند کنیم ؟).

من پیشنهاد نمی‌کنم که اینها تنها ابزارهایی هستند که باید استفاده کنید – فقط مطمئن شوید که (در سطح بالایی) متوجه شده‌اید که یک ابزار چگونه معیارهای خود را محاسبه می‌کند. هر ابزاری را که سابقه ای از داده ها و محاسبات دقیق ندارد، به او منتقل کنید. بسیاری از مردم این موضوع را به خطر می اندازند.

  • مرحله چهارم: URL های رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید

اکنون به چیزهای خوب می پردازیم. نشانی‌های اینترنتی سه رقیب برتر خود را که در مرحله 2 انتخاب شده‌اند، بگیرید و از ابزار انتخابی خود برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی استفاده کنید.اکثر ابزارها دارای نسخه‌ای از “Site Explorer” هستند مانند Ahrefs که در آن می‌توانید کلمات کلیدی پولی، کلمات کلیدی ارگانیک، بک لینک‌ها، رتبه‌بندی‌ها و موارد دیگر را برای هر URL که وارد می‌کنید، ببینید.برخی از ابزارها همچنین دارای گزارش‌های شکاف کلمات کلیدی یا محتوا هستند که در آن می‌توانید چندین رقیب را وارد کنید و با کلیک یک دکمه رتبه‌بندی آنها را با رتبه‌های خود مقایسه کنید. این ابزار شکاف محتوا ahrefs است:

  • کلمات کلیدی طلایی خود را شناسایی کنید

صرف نظر از اینکه از چه ابزاری استفاده می کنید، نکته کلیدی در اینجا شناسایی کلمات کلیدی است که رقبای شما برای آن رتبه بندی می کنند:

نوع مناسبی از بازدیدکنندگان را هدایت کنید (یعنی آنها مشتریان را هدایت می کنند، نه فقط بازدیدکنندگان).

شما می توانید محتوایی را ایجاد کنید (یا محتوای موجود را بهینه کنید) که بهتر از رقبای شما باشد.

حجم جستجوی کافی داشته باشید تا ارزش سرمایه گذاری را داشته باشید.

اینها «کلمات کلیدی طلایی» هستند که در مرحله شماره 1 در مورد آنها صحبت کردیم – کلماتی که باید سعی کنید از رقبای خود بدزدید. این تا حد زیادی بر اساس تعدادی از عوامل ذهنی خواهد بود، مانند اینکه آیا شما این تجزیه و تحلیل را برای SEO یا PPC انجام می دهید و اهداف شما چیست.این الگوی برگه Google به شما این امکان را می‌دهد تا کلمات کلیدی خود را بر اساس هر معیاری که بیشتر منطقی است، سازماندهی کنید، خواه حجم جستجو، رقابت، مرحله قیف یا قصد.

الگوی تحلیل کلمه کلیدی رقیب

برای تهیه یک کپی از این الگو اینجا را کلیک کنید.

همیشه، همیشه در واقع کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کنید

این ساده ترین راه برای فهمیدن اینکه چه نوع بازدید کننده ای می توانید داشته باشید است. گوگل می‌خواهد بهترین پاسخ را به پرسش‌های مردم بدهد، بنابراین می‌توانیم به طور منطقی فرض کنیم که نتایج رتبه‌بندی بالا بهترین پاسخ‌ها (از نظر گوگل) را در بیشتر موارد ارائه می‌دهند.

گاهی اوقات کلمه کلیدی را پیدا می‌کنید که فکر می‌کنید یک کار خانگی است و سپس SERP نتایج کاملاً نامربوط یا یک اصطلاح مارک را برای محصول، خدمات یا شرکتی نشان می‌دهد که هرگز نمی‌خواهید وقت خود را برای آن تلف کنید.

  • فقط به معیارهای دشواری کلمات کلیدی نگاه نکنید

به طور کلی، معیارهای دشواری کلمه کلیدی تعداد پیوندهایی را که URL های رتبه برتر برای یک کلمه کلیدی خاص دارند اندازه گیری می کند. آنها اندازه گیری های 100٪ دقیقی از سختی رتبه بندی نیستند.به همین دلیل است که توصیه می‌کنم به رتبه‌بندی دامنه (DR) یا Domain Authority (DA) هر یک از نتایج برتر برای کلمات کلیدی مورد نظر خود نیز نگاه کنید. گاهی اوقات شما یک کلمه کلیدی را می بینید که ابزاری می گوید “بسیار سخت” است و سایت های با DR فوق العاده کم (مانند 20) در 10 سایت برتر هستند و بالعکس. این معمولاً نشان‌دهنده‌ای است که نشان می‌دهد رتبه‌بندی آن در واقع آسان‌تر یا سخت‌تر از آنچه معیارهای دشواری ادعا می‌کنند است.

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقابتی را جزء اصلی استراتژی های PPC و SEO خود قرار دهید

تحقیقات کلمات کلیدی رقابتی به شما کمک می کند تا به سرعت و به راحتی بهترین کلمات کلیدی را در جایگاه خود کشف کنید. این تا حد زیادی پربارترین استراتژی است که من استفاده کرده‌ام، و من افراد زیادی را می‌شناسم که تقریباً فقط کلمات کلیدی خود را از این طریق پیدا می‌کنند.

به یاد داشته باشید، این یک بازی کیفیت بر کمیت است. ترافیک مناسب بهتر از ترافیک زیاد است. و این فرآیند به شما کمک می کند تا ترافیک “درست” را برای سایت خود تعریف کنید. با یک طرز فکر “مهندسی معکوس” به این موضوع نزدیک شوید.شما بهترین شانس را دارید که کلمات کلیدی رقبای خود را زمانی که آنها را در بازی خودشان شکست دهید و پاسخ های مورد نظر گوگل را ارائه دهید، بگیرید.

برای جمع بندی، در اینجا نحوه انجام تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقیب آورده شده است:

  • عباراتی را که مخاطبان شما جستجو می کنند را درک کنید
  • ابزار خود را انتخاب کنید
  • سه رقیب برتر خود را شناسایی کنید
  • آنها را به ابزار وصل کنید
  • کلمات کلیدی طلایی خود را پیدا کنید

انتهای پیام

مرتبط با : سئو ورد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز