زیان دیدگان از سیگنال فروشی به کجا شکایت کنند؟

سازمان بورس کانال های سیگنال فروش را تحت تعقیب قانونی قرار می دهد اما سرمایه گذارانی که از سیگنال فروشی زیان دیده اند هم می توانند از طریق پلیس فتا و دادسرای جرایم رایانه ای از سیگنال فروشان شکایت کنند.

به گزارش کاماپرس، با رونق گرفتن معاملات بورس تعداد کانال ها و پیج هایی که مدعی در اختیار داشتن اطلاعات ویژه یا به اصطلاح رانت اطلاعاتی بودند یا تحلیل های خاص و تضمینی برای سودآوری برخی سهام ها ارائه می کردند، افزایش یافت و با وجود آن که مسئولان بورس نسبت به غیرقانونی بودن فعالیت این کانال ها هشدار داده بودند، تعدادی از سرمایه گذاران بورسی در دام این شیادان گرفتار شده و متحمل زیان های سنگین شدند.

اکنون زیان دیدگان این سوال را مطرح می کنند که راهی برای شکایت از کانال هایی که آنها را به خرید سهام های بدون پشتوانه ترغیب کرده اند وجود دارد یا خیر؟

یک مقام مسئول در بورس، در پاسخ به این پرسش با تاکید بر غیرقانونی بودن فعالیت کانال‌های خرید و فروش سیگنال، گفته است: سهامداران گرفتار در دام کلاهبرداران از طریق پلیس فتا و دادسرای جرایم رایانه ای، پیگیر باشند.

سیاوش وکیلی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس با اشاره به اینکه سازمان بورس از منظر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، سهامداران را از حضور در کانال‌های تلگرامی سیگنال‌دهی خرید و فروش سهام نهی کرده است، گفت: فعالیت مراجع سیگنال خرید و فروش غیرقانونی بوده و اعتماد به این گروه که دنبال منافع شخصی هستند، منطقی نیست و تبعات منفی آن به عهده سهامداران است.

آریاک سفر

وی افزود: همانطور که مردم در خرید مایحتاج به هر برندی اعتماد نمی‌کنند در بازار سهام هم فقط باید از خدمات شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری دارای مجوز از سازمان بورس و ثبت شده در سایت سازمان بورس و اوراق بهادار استفاده کنند که با رعایت ملاحظاتی مشخص، سهامداران را برای خرید یا فروش راهنمایی می‌کنند؛ بنابراین هیچ فرد حقوقی یا حقیقی حق سیگنال‌دهی خرید و فروش سهام را ندارد و مرتکب جرم می‌شود.

وکیلی با اشاره به فعالیت سیگنال دهی گروه‌های خصوصی و VIP، ادامه داد: گزارش تخلف این گروه‌ها از منابع مختلف به سازمان بورس اعلام می‌شود که با همکاری پلیس فتا، پیگیری و فیلتر می‌شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “زیان دیدگان از سیگنال فروشی به کجا شکایت کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز