زمین رایگان طرح 1 میلیون خانه رئیسی به کدام خانوارها تعلق می‌گیرد؟

به گفته وزیر راه و شهرسازی از حدود 10 روز دیگر سامانه ثبت نام متقاضیان طرح جهش تولید مسکن که قرار است بر اساس آن سالی 1 میلیون خانه برای افراد فاقد مسکن ساخته شود، راه اندازی می شود. طبق این طرح زمین رایگان نیز به برخی خانوارها تعلق می گیرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار مسکن و سایر بازارها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید

به گزارش کاماپرس، با اظهارات اخیر رستم قاسمی وزیر مسکن و شهرسازی و محمود محمودزاده معاون وی به تدریج ابهامات درباره طرح ساخت 4 میلیون مسکن طی چهار سال – سالانه 1 میلیون واحد – در حال برطرف شدن است و فرآیند اجرایی این طرح و نحوه شناسایی و ثبت نام متقاضیان این طرح نیز طی روزهای آینده به صورت دقیق تر مشخص می شود.

وزیر راه و شهرسازی گفته است سامانه ثبت نام متقاضیان تا 10 روز دیگر راه اندازی می شود و معاون وی هم امروز تصریح کرد سامانه آماده شده و تا 2 روز دیگر نشانی آن اعلام می شود؛ فقط برخی توافقات نهایی با مسئولان بانکی باقی مانده راه اندازی سامانه را به 10 روز دیگر موکول می کند.

این طرح جزئیاتی دارد که روزنامه همشهری در گزارش امروز خود به آن پرداخته و در بخشی از این گزارش نیز به تخصیص زمین رایگان به برخی خانوارهای کم درآمد در راستای خانه دار شدن این اقشار اشاره شده است.

آریاک سفر

خبرهای مهم و پربازدید را بخوانید:

زمین رایگان برای خانوارهای 5 دهک

همشهری نوشته است؛ حذف قیمت زمین از هزینه اولیه ساخت مسکن، یکی از اصول اصلی احداث مسکن دولتی اعم از مسکن مهر، مسکن ملی و مسکن ساخته‌شده با قانون جهش تولید است.

اما در همه این طرح‌ها، پس از تکمیل پروژه‌های مسکونی، متقاضیان مکلفند همه یا بخشی از ارزش روز زمین را به‌صورت اجاره 99ساله یا اقساط چندساله به دولت بپردازند.

با‌ وجود این، در قانون جدید تولید مسکن دولتی، متولیان امر اعلام کرده‌اند که زمین واگذارشده برای تولید مسکن برای 5دهک پایین درآمدی، رایگان خواهد بود.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی نیز در جریان سفر به استان بوشهر، با اشاره به اینکه زمین‌های دولتی رایگان برای دهک‌های پایین پیش‌بینی شده، اعلام کرده است: در شهرهای کوچک 40درصد قیمت مسکن به زمین اختصاص دارد که در اجرای قانون جهش تولید مقرر شده بدون دریافت پول به مردم واگذار شود.

نکته دیگر اینکه طبق اظهارات معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، ساخت پروژه‌های مسکن دولتی در شهرهای زیر ۱۰۰هزار نفر به‌صورت خویش‌فرمایی توسط خود مردم صورت می‌گیرد و پس از اعطای زمین و تسهیلات و مشوق‌ها، مدیریت در ساخت به‌عهده دولت نیست.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “زمین رایگان طرح 1 میلیون خانه رئیسی به کدام خانوارها تعلق می‌گیرد؟

  1. سعید بابکان گفته:

    سلام شما اول وضعیت سامانه درست کنید بعد به موضوعات دیگه بپردازید سامانه اصلا مجوز ورود نمیده

  2. سیدعباس حسینی گفته:

    امیدوارم مثل مسکن ملی نباشه شهرستان محل سکونت خودم زدم میگه مدارک لازم ارائه نکردید حذف شدم

  3. غلامرضا ابدالی گفته:

    سلام من تحت پوشش کمیته امداد هستم چگونه برا زمین رایگان ثبت‌نام کنم ۶۵درصد معلولیت دارم ممنون

  4. مخمدرضا پناهنده گفته:

    سلام ،بنده ده ساله مستجرم بادوم بچه این،ترهه زمین رایگان ترهه خوبیه اگه اجرای بشه،برای اونیکه پشوانه مالی ندارن،ممنون،تبریز،شهر،جدید،سهند

  5. بهار گفته:

    سلام این طرح زمین رایگان خیلی خوبه فقط اگه مسئولین زیرحرفشون نزنن ماسه خواهریم که کسی رونداریم وهیچ‌پشتیبانی نداریم جزدولت جمهوری اسلامی که اگه همت کنن چنین خانواده هایی رودرنظربگیرن ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز