ریزش بیشتر قیمت سکه و طلا دور از انتظار نیست

لست سکند

طلا و سکه همچنان در مدار کاهشی قرار دارند و با توجه به اینکه دو حمایتگر مهم آن، دلار و اونس طلا، نزولی شده‌اند، انتظار بر ادامه دار بودن افت نرخ آن‌هاست. امروز هر گرم طلای 18 عیار در بازار داخلی با نرخ یک میلیون و 147 هزار و 400 تومانی معامله شد. سکه امامی هم بلاخره به مرز قیمتی مهم 11 میلیون و 815 هزار تومانی رسید و در صورتی که از محدوده 11 میلیون و 800 هزار تومانی پایین‌تر برود، احتمالا کاهش قیمتی آن ادامه دار خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت دلار در بازار داخلی کشور همچنان کاهشی است و این کاهش قیمت در اثر ترس معامله گران از شایعه آغاز مذاکرات هسته‌ای ایران اتفاق افتاد. قیمت جهانی طلا هم طی روز جاری اهرمی برای افزایش نداشت و بنابراین نه تنها رشد نکرد، بلکه اندکی از کانال قیمتی قبلی خود هم عقب نشینی کرد.

به گزارش کاماپرس به نقل از سی.ان.بی.سی، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز در حال کاهشی شد که پس از انتشار گزارش تورم آمریکا، وضعیت آینده سیاست گذاری‌های پولی این کشور تا حد زیادی نامشخص باقی ماند. در این گزارش مشخص شد رشد تورم آمریکا در ماه آگوست کمتر از حد انتظار بوده و به همین جهت قطعیت برنامه فدرال رزرو برای آغاز کاهش حمایت‌های مالی آن در سال جاری از بین رفت.

راز آسمان پایتخت

سرنوشت قیمت سکه در اختیار دلار است

کارشناسان بازار طلا از قبل پیش بینی کرده بودند که اگر افت قیمت اونس جهانی در کنار تدوام نزول قیمتی دلار به وجود بیاید، سکه کانال 12 میلیونی را از دست خواهد داد و این اتفاق هم به وقوع پیوست. به گفته تعدادی از کارشناسان بازار طلا، در صورتی که دلار از مرز قیمتی 27 هزار تومانی هم پایین‌تر برود، برگشت سکه به کانال 12 میلیونی بسیار دشوار خواهد شد و احتمالا ریزش قیمتی آن ادامه داشته باشد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز