رونمایی از 102 محصول نوآورانه در مشهد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با حضور در کارخانه نوآوری مشهد، 102 محصول نوآورانه را رونمایی کرد.
به گزارش کاماپرس، سورنا ستاری، در این بازدید که 14 بهمن‌ماه با همراهی استاندار، شهردار و تعدادی از اعضای شورای شهر مشهد انجام شد، کارخانه نوآوری مشهد را الگویی برای کشور معرفی کرد.
به گفته ستاری آنچه نوآوری را توسعه می‌دهد فرهنگ است و اگر فرهنگ درست شود، در پایین دست سیستم و کارخانه نیز درست می‌شود. اینکه چنین فرهنگی در شهرداری درحال پیاده سازی است و قشر تحصیل کرده مهم تلقی می‌شود اهمیت زیادی دارد.
وی با اشاره به پیشتاز‌بودن کلانشهر مشهد در حوزه فناوری افزود: فرایند شتابدهی کاملا خصوصی است و دولت نمی‌تواند وارد شود. این شتاب‌دهنده خصوصی است که تشخیص می‌دهد روی کدام جوان سرمایه‌گذاری ‌کند بنابراین کارخانه نوآوری مشهد برای تمام شهرها الگو خواهد شد و باید نشان دهیم این الگو یک الگوی موفق با قابلیت پیاده‌سازی است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر بهره‌برداری سریع از کارخانه نوآوری گفت: هرروز که این کارخانه دیر افتتاح شود و تیم‌ها دیر مستقر شوند، خیانت بزرگی به جوانان مشهد خواهد شد و این امر بسیار مهم و جدی است.
آیدا مهربان، معاون برنامه‌ریزی شهرداری مشهد در این بازدید کارخانه نوآوری مشهد را تخصصی‌ترین و مجهزتربن کارخانه نوآوری در کشور خواند. وی علاوه بر ارائه گزارش درباره ۱۰۲ محصول نوآورانه از تولید ۴۴ محصول دیگر در آینده خبر داد.

 

کارخانۀ ایده‌ها

آریاک سفر

تفاهم‌نامه احداث کارخانه نوآوری مشهد با همکاری معاون علمی رئیس‌جمهور، شهردار مشهد و شتاب‌دهنده فردوسی در سال ۹۷ منعقد شد. کارخانه نوآوری مشهد در هجدهم دی‌ماه سال جاری با دستور رئیس جمهوری طی کنفرانس ویدیویی به بهره‌برداری رسید. کارخانه نوآوری مشهد انواع خدمات شتابدهی، جذب سرمایه، رویدادهای آموزشی و فرصت شبکه‌سازی را در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار می‌دهد.
ساخت کارخانه نوآوری در فضایی به وسعت ۳.۷ هکتار و زیربنای حدودی ۱۰ هزار متر مربع با صرف هزینه ۱۰۰ میلیارد تومان انجام شد. در این کارخانه بیش از هزار متر مربع فضای رفاهی مهیا شده است که در آن امکاناتی همچون ۲۰ فضای استقرار، ۷۲۰ متر مربع فضای کار اشتراکی، کافی‌شاپ، سالن همایش، کلاس‌های تولید محتوا، آزمایشگاه نوآوری و… وجود دارد.

مرتبط با : انجمن شتابدهنده‌های خراسان
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز