روگ ۲۰۲۱ ؛ نسل جدید نیسان ایکس‌تریل رونمایی شد

نیسان از مدل جدید خانواده ایکسل تریل با نام تجاری «روگ 2021» رونمایی کرد.

به گزارش کاماپرس، بدون شک ایکس تریل را می‌توان به عنوان یکی از محبوب‌ترین کراس‌اورهای تولید نیسان در دنیا قلمداد کرد؛ خودرویی که با وجود عرضه در سال 2000 در ژاپن از سال 2007 با نام «روگ» پای خود را به بازارهای بین‌المللی باز کرد تا در آمریکا و اروپا نیز از محبوبیت بالایی برخوردار شود. این کمپانی حالا برای مدل ۲۰۲۱ خود، چهره‌ای کاملا مدرن و فناوری‌های جدیدی را در نظر گرفته است.

تفاوت ظاهری با رقبای آمریکایی

نسل چهارم X-Trail در سال ۲۰۲۱، نسل سوم روگ خواهد بود. این محصول، حالا با چهره‌ای کاملا شرقی و کمی شبیه به شاسی‌بلندهای لکسوس تولید می‌شود تا تفاوت ظاهری بیشتری با رقبای امریکایی و اروپایی داشته باشد. در نمای رو‌به‌رو، چراغ‌های باریک و اسپرت با گوشه‌های تیز وجود دارند؛ اما جلوپنجره، از معدود تجهیزاتی است که مشابه دیگر محصولات نیسان دارای حاشیه‌ی کروم براق خواهد بود. جالب‌تر اینکه، چراغ‌های مه‌شکن و روشنایی روز در طرفین سپر، بزرگ‌تر از چراغ‌های اصلی دیده می‌شوند و حتی حجم‌دهی بدنه در این قسمت، تأکید زیادی بر مه‌شکن‌ها دارد.

در نمای پشت، می‌توان رضایت بیشتری از سبک طراحی ایکس تریل ۲۰۲۱ داشت و شباهت‌هایی با نسل قبل را احساس کرد. حالت مثلثی در چراغ‌های عقب با حجم‌دهی اختصاصی بدنه، تورفتگی محل نصب پلاک و ادوات نقره‌ای رنگ پایین سپر، نسل جدید را نمونه‌ای نوسازی‌شده و البته جذاب‌تر از مدل قبلی نشان می‌دهد.

مجهز به قناوری‌های پیشرفته در کابین

آنچه نیسان را به فروش خوب نیسان ایکس تریل ۲۰۲۱ امیدوار می‌کند، فناوری‌های متنوع در کابین است. حالا خریدار می‌تواند پنل فرمان تمام دیجیتال سفارش دهد و نمایشگر ۱۲/۳ اینچ برای اطلاعات فنی خودرو داشته باشد. وسط داشبورد هم، نمایشگر لمسی ۹ اینچ وجود دارد. فناوری نمایش اطلاعات روی شیشه مقابل راننده (HUD) نیز با نمایشگر ۱۰/۸ اینچ قابل سفارش است. درگاه شارژ USB-A و USB-C هم برای سرنشینان جلو و عقب فراهم خواهد بود؛ ضمن اینکه رابط بی‌سیم برای استفاده از اپل‌کارپلی و انردیداتو در نیسان روگ ۲۰۲۱ وجود دارد.

آریاک سفر

عدم تغییر در پیشرانه

برخلاف انتظار، نسل جدید ایکس تریل مثل مدل قبلی با پیشرانه‌ی ۲/۵ لیتر تنفس طبیعی تولید خواهد شد. این موضوع، با فقدان قوای محرک هیبرید به‌عنوان نسخه‌ی قابل سفارش، برتری رقبا مثل تویوتا راو۴ را بیش‌ازپیش نشان می‌دهد. محصول جدید نیسان با قدرت ۱۸۱ اسب‌بخار و گشتاور ۲۴۵ نیوتن‌متر، همچنان با جعبه‌دنده‌ی CVT تولید خواهد شد. شرکت سازنده ادعا می‌کند ایکس تریل ۲۰۲۱، عملکرد بهتری در حالت دو دیفرانسیل دارد و مصرف سوخت کم‌تری نسبت به مدل قبلی (میانگین ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) فراهم خواهد کرد.

قیمت در بازار جهانی

قیمت نسل جدید ایکس تریل در بازار جهانی، هنوز مشخص نیست؛ اما احتمالا تفاوت چندانی با مدل فعلی نخواهد داشت و همراه آستانه قیمت ۲۵ هزار دلار عرضه خواهد شد.

پایان پیام

 

مرتبط با : نیسان
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز