روند افزایش قیمت خودرو از نرخ تورم هم پیشی گرفت

علی‌رغم افزایش تولیدات خودرو، در 8 ماه گذشته میانگین قیمت کارخانه‌ای خودرو تا 2.5 برابر نرخ تورم یعنی حدود 64.5 درصد رشد داشته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از تجارت نیوز، میزان تولید در صنعت خودرو در 8 ماه گذشته سال جاری، 5 درصد افزایش یافت، اما قیمت فروش کارخانه‌ای خودرو تا 64 درصد رشد داشته است. هرچند این موضوع در ظاهر، سبب رشد درآمدهای شرکت‌های خودرو سازی شده، اما صنعت خودرو همچنان یکی از پرضررترین صنایع در اقتصاد ایران است.

در حال حاضر میزان تولید خودرو در ایران، ماهی تا 76 هزار دستگاه نیز می‌رسد و انتظار می‌رود تا انتهای سال 1400 تا 950 هزار دستگاه خودرو تولید شود.

آیا قیمت‌ها پایین می‌آید؟

بنا بر اظهار نظر کارشناسان، به نظر نمی‌رسد قیمت‌ها تا چند ماه گذشته روند نزولی داشته باشند. این موضوع سبب کاهش قدرت خرید مردم شده است. ضمنا فاصله بین عرضه و تقاضا در بازار خودرو زیاد شده و سبب ضرر کارخانه‌های خودروسازی می‌شود.

آریاک سفر

گفتنی است در شرایط مطلوب، میزان تقاضا برای خودرو در ایران سالانه تا 1.5 میلیون دستگاه می‌رسد.

اخبار مرتبط:

قیمت خودرو در بازار امروز چند؟

در حال حاضر شرکت‌های ایران خودرو و سایپا به نسبت سال قبل به ترتیب ۰/۵ درصد و ۶ درصد افزایش تولید داشته‌اند. ضمنا بیشترین رشد قیمت خودرو مربوط به محصولات ایران خودرو و زامیاد است که به ترتیب 76 و 91 درصد افزایش داشته‌اند.

در حال حاضر پراید 111 در بازار با قیمت 170 میلیون تومان و مدل 131 آن با قیمت حدودی 153 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

همچنین قیمت پژو 206 تیپ دو به 260 میلیون و تیپ پنج به 302 میلیون تومان رسید. خودروهای جدیدتری چون کوییک دنده‌ای نسخه 1400 و ساینا EX 1400 نیز در بازار امروز به ترتیب با قیمت 187 میلیون و 180 میلیون تومان قابل خریداری است.

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز