روز زن و روز مادر کی است ؟ (سال 1401)

ژیوار

مقام مادر و زن همواره در فرهنگ ایرانی‌ها جایگاه والایی دارد. بسیاری افراد برای تشکر و قدردانی به دنبال تاریخ دقیق این مناسبت هستند تا برای آن برنامه ریزی بهتری از قبل داشته باشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، روز زن و مادر در ایران 20 جمادی‌الثانی به مناسبت روز تولد حضرت زهرا (س) تعیین شده است که به علت قمری بودن این تاریخ، هجری شمسی آن متفاوت بوده و هر سال تاریخ متغیری دارد که در ادامه بررسی خواهد شد.

تاریخ دقیق روز مادر و روز زن

در تمامی اقلیم‌ها و تمدن‌ها جایگاه مادر به سبب نقش سازنده‌ای که در رشد فرزندان داشته والاست، به همین سبب روزی برای قدردانی از بانوان و مادران قرار داده شده که این تاریخ، 20 جمادی‌الثانی زادروز فاطمه زهرا (س) است که در تقویم ایران با روز جمعه 23 دی ماه 1401 مصادف شده است.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

گفتنی است تعداد روزهای قمری 354 روز، تعداد روزهای شمسی 365 روز و در سال کبیسه 366 روز است که به همین سبب روزهای قمری با روزهای شمسی کاملا متفاوت می‌‎شود و روز مادر هرساله تغییر می‌کند.

روز جهانی زن چه تاریخی است ؟

روز زن سالی یکبار در جهان در اکثر کشورها مصادف با 8 مارس به سبب بزرگداشت دستاوردهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی زنان تجلیل می‌شود. 8 مارس 2023 در تاریخ شمسی ایران مصادف با 17 اسفند 1401 بوده و به قمری 15 شعبان 1444 می‌شود.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز